گیلان

هلال‌احمر گیلان با ۸۰ دستگاه امدادی به مقابله با سید احتمالی می‌رود

به گزارش برگزیده های ایران از رشت  سیاوش غلامی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هلال‌احمر در بحران‌های طبیعی با تمام توان در خدمت مردم است، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور به لحاظ بلایای طبیعی بوده و ازاین‌رو هلال‌احمر در برهه‌های مختلف در کنار مردم است.

وی با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی و قرمز در گیلان گفت: با توجه به‌پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سطح نارنجی و قرمز در استان گیلان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان گیلان، آماده‌باش کامل اعلام‌شده است، همچنین هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال‌احمر گیلان بیان کرد: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده‌باش قرار دارند که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت بروز حوادث هستند.

غلامی با تأکید بز آمادگی لجستیک جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در برخی از شهرستان‌های گیلان تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گران‌قدر استان هستند.

وی با اشاره به حضور و آمادگی کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال‌احمر گیلان در سطح پایگاه‌ها افزود: حدود ۱۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به‌صورت شبانه‌روز در شعب و پایگاه‌ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده‌ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه‌های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده‌باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با درخواست از مردم در خصوص توجه به اعلان هشدارها گفت: هم‌وطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال‌احمر توجه کنند.

به گفته غلامی مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا