سیاسی

هلوکاستِ غزه /دنیا در شوک بمباران بیمارستان المعمدانی غزه +جدول

هلوکاستِ غزه /دنیا در شوک بمباران بیمارستان المعمدانی غزه +جدول

به گزارش خبرگزاری برگزیده، بیش از ۱۰ روز از عملیات طوفان الاقصی و اوج گرفتن جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی، می گذرد و روزهای کابوس وار «غزه» نگاه ها در دنیا را به سمت خود جلب کرده است. شب گذشته اما شاید هولناک ترین اتفاق طی روزهای اخیر در غزه رقم خورد، آنجا که رژیم صهیونیستی، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد. طبق اعلام وزارت بهداشت در این اتفاق تاکنون ۱۰۰۰ نفر به شهادت رسیده یا زخمی شده اند. این اتفاق با واکنش های فوری در ایران و دیگر نقاط دنیا همراه شد.

سکوت انتقاد برانگیز اعراب

سیدحسن خمینی، یادگار امام و هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان اولین کسانی بودند که این جنایت را محکوم کردند. یادگار امام ضمن کنایه به کشورهای عربی و برخی حاکمانشان در پیامی نوشت؛ «آنچه واقع شد پایان مشروعیت سیاست ورزی بزدلانه برخی حاکمان عرب بود و بیش از هر چیز به مسلمانان و آزادگان نشان داد رژیم سفاک اسراییل از کمترین مشروعیت اخلاقی برخوردار نیست.»

مجلسی ها در توئیتر فعال شدند، دولت بیانیه داد

پارلمان نشینان نیز منتظر صحن علنی نماندند و در توئیتر خشم خود از این اتفاق را علنی کردند. در آغاز جلسه علنی امروز مجلس نیز پس از نطق رئیس مجلس شورای اسلامی در محکومیت جنایت این رژیم در جایگاه هیات رئیسه تجمع کرده و یک صدا فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

دولت نیز با انتشار بیانیه ای رسمی خواستار اتحاد جهانی علیه جنایات اسرائیل شد و تاکید کرد؛« کشورهای اسلامی و همه دولت‌های آزادی‌خواه و مستقل و تمامی مجامع بین‌المللی برای حمایت همه‌جانبه از فلسطین و مقاومت مردمی باید متحد شوند و ضمن قطع روابط خود با رژیم نامشروع و غیرقانونی صهیونیستی سفرا و نمایندگان این رژیم جعلی را از کشورها و مجامع بین‌المللی اخراج نمایند.»

در ادامه واکنش ها به این جنایت اسرائیل تا لحظه نگارش این گزارش، دوتن از مراجع تقلید بیانیه ای منتشر کردند. آیت الله نوری همدانی اعلام کرد: حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و بی دفاع غزه خصوصاً بیمارستان المعمدانی اوج رذالت و پستی را به نمایش گذاشت و آیت الله مظاهری نیز با انتشار بیانیه ای هشدار آمیز گفت : این جنایت قطعا بحران های زیادی را به همراه خواهد داشت که دامان خود رژیم صهیونیستی را نیز خواهد گرفت.

مقامات بلندپایه نظامی نیز سکوت نکردند و به تل آویو هشدار دادند که منتظر پاسخ این جنایت باشد. سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در توصیه ای به سازمان ملل تاکید کرد« امروز سازمان ملل متحد باید با برگزاری نشست فوق‌العاده، این جنایات جنگی را متوقف و سران این رژیم جنایتکار را محاکمه کند.»

در جدول زیر واکنش های داخلی به جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را بخوانید؛

اسامی/سمت

اظهارات

ابراهیم رئیسی/ رئیس جمهور

* مردم دنیا امروز از سران کشورها، افراد صاحب نفوذ و همه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی به‌ویژه کشورها و مجامع عربی و اسلامی سوال دارند که چرا در برابر این میزان از ددمنشی، درنده‌خویی و جنایت رژیم صهیونیستی نسبت به کودکان و زنان بی‌دفاع، بی‌گناه و بی‌پناه اقدام موثری انجام نمی‌دهند؟

محسنی اژه‌ای/ رییس قوه قضاییه

* جنایت هولناک شب گذشته که دل‌های تمام آزادی‌خواهان جهان از جمله مردم نقاط مختلف ایران اسلامی را داغ‌دار کرد، اتمام حجتی بود بر تمام کسانی که به نوعی می‌خواستند بر جنایات این رژیم جعلی سرپوش بگذراند؛ ضمن آنکه اکنون به غیر از سردمداران این رژیم منحوس، مقامات آمریکایی نیز باید در مجامع حقوق بشری پاسخگو باشند.

محمد باقر قالیباف / رئیس مجلس

* انتظار می‌رود امت اسلام برای مبارزه با ظلم رژیم شیطانی صهیونیستی اقدامات عملی را انجام دهند.

* صهیونیست‌ها با دستان خود در حال باز کردن درهای جهنم و لبریز کردن خشم تمام مسلمانان هستند و با این ظلم‌های بی‌پایان دودمان خود را بر باد خواهند داد ان شاالله.

صادق آملی لاریجانی/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

* این حملات دژخیمان صهیونیست، مصداق بارز جنایت جنگی است و مرتکبان آن و آمران باید محاکمه شوند.

* راه مقابله با رژیم جائر و غاصب اسرائیل، قیام امت اسلامی است. در زمانه‌ای که دولت‌ها به‌خصوص دولت‌های اسلامی در برابر جنایات سفاکانه این رژیم ساکت هستند و یا بی‌عملی پیشه کرده‌اند، فریاد امت اسلامی است که می‌تواند شکننده این سکوت باشد.

علی لاریجانی/ مشاور رهبر انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

*زمین همچو دریا شد از خون کین
ز گنگ و ز چین تا به ایران زمین

علی اکبر ناطق نوری/ عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام

* جنایت سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن ملت مظلوم فلسطین ، بار دیگر غمی جانکاه بر دل انسانهای شریف جهان قرار داد و خاطره سیاه ظالمان تاریخ از فرعون و نمرود تا چنگیز و هیتلر را در اذهان جهانیان زنده کرد .

محمدجواد ظریف/ وزیر امور خارجه پیشین ایران

* مماشات با جنایت‌کاران جنگی اسراییلی که در واقع، نازی‌های تناسخ‌یافته امروزی هستند باعث تشدید توحش بی‌رحمانه شده است.

* شرم بر غرب. شرم بر سازمان ملل. شرم بر دنیا.

علی اکبر ولایتی/ مشاور رهبر انقلاب

*جنایت بی‌سابقه در بیمارستان المعمدانی غزه نشان داد که دیگر هیچ جایی برای صهیونیست‌ها در این منطقه بسیار مهم و مقدس و خاستگاه پیامبران الهی وجود ندارد.

*بی تردید هیچ راهی جز ریشه کن کردن این غده سرطانی وجود ندارد

*صهیونیست ها یقین بدانند که مسلمانان با دست خالی توانسته‌اند رژیم اشغالگر و حامیان آن‌ها را این چنین ذلیل کنند و به زودی از سرزمین‌های اسلامی ریشه‌کن خواهند شد.

سیدحسن خمینی/ تولیت حرم مطهر و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

*آنچه واقع شد پایان مشروعیت سیاست ورزی بزدلانه برخی حاکمان عرب بود و بیش از هر چیز به مسلمانان و آزادگان نشان داد رژیم سفاک اسراییل از کمترین مشروعیت اخلاقی برخوردار نیست.

هادی طحان نظیف/ سخنگوی شورای نگهبان

*حمله وحشیانه و دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه و کشتار بیماران و غیرنظامیان پناه‌گرفته در آن، مرز روشن خیر و شر است. چه کسی جز شیطان می‌تواند پناهگاه مردم بی‌گناه را بمباران کند؟

علی بهادری جهرمی/ سخنگوی دولت

* رژیم صهیونیستی هیچ بویی از انسانیت نبرده است. آمریکا و صهیونیست‌ها باید در دادگاه‌های جهانی محاکمه شوند.

* تاریخ در برابر کسانی که این ایام را دیدند و سکوت کردند قضاوت خواهد کرد.

احمد وحیدی / وزیر کشور

* این جنایت نشانه استیصال رژیمی است که در روز روشن جنایت بزرگ می کند. نتیجه این جنایت این است که جریان‌های جهان اسلام و غیر اسلام به حمایت از مردم فلسطین برخاسته‌اند و این نوید فروپاشی هرچه سریعتر رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

* هر کسی در این ماجرا حرفی نزند و اقدامی نکند، محکوم به مشارکت در این جنایت بزرگ است.

محمد دهقان/ معاون حقوقی رییس‌جمهور

* از وزیرامور خارجه می‌خواهم تا در اجلاس اضطراری سران کشورهای اسلامی در غزه نبست به پیگیری شکایت فلسطینیان از جنایات صهیونیست‌ها در دادگاه بین‌المللی کیفری با همراهی سایر کشورهای اسلامی اقدام کند.

محمد جمشیدی/ معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور

* از نظر جمهوری اسلامی ایران این یک جنایت جنگی و اقدامی برای نسل‌کشی است.

* جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با همکاری همه کشورها به‌ ویژه کشورهای اسلامی تلاش‌های حداکثری را برای آزادی ملت فلسطین و احقاق حقوق آنها انجام دهد.

ناصر کنعانی/ سخنگوی وزارت خارجه

*رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت فلسطین، با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ ندارد.

علی شمخانی/ مشاور سیاسی رهبر انقلاب

* هیچ‌کس نباید در دست داشتن نتانیاهو در انجام جنایت نفرت‌انگیز کشتار بی‌گناهان در بیمارستان المعمدانی غزه تردید کند. حیات سیاسی و تداوم فساد اقتصادی این درنده‌ انسان‌نما فقط با ادامه جنگ و خونریزی محقق می‌شود. اما دیر نیست که گرداب خون مظلومان، او و حامیانش را در خود فرو ببرد.

محسن رضایی /رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

* بدترین جلادان تاریخ هم این چنین به بیمارستان ها حمله نمی کردند؛ نتانیاهوی جلاد و تشنه خون و همچنین حامیان پشت صحنه اش، زودتر از آنچه تصور می کنند، توسط فرزندان انقلابی اسلام و جبهه مقاومت به مجازات سختی خواهند رساند.

سرلشکر محمد باقری / رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

*امروز سازمان ملل متحد باید با برگزاری نشست فوق‌العاده، این جنایات جنگی را متوقف و سران این رژیم جنایتکار را محاکمه کند.

*دولت های اسلامی هم باید با بسیج امکانات و اقدامات خود، مانع از این نسل کشی دیوانه‌وار شوند و نسبت به فراهم نمودن شرایط مداوای چندین هزار مجروحان این جنایت که غالبا از زنان و کودکان بوده اند، اقدام عاجل صورت دهند.

پورخاقان /رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح

* تمام مجامع بین‌المللی هر چه سریعتر به وظیفه قانونی و انسانی خود عمل نمایند که اگر دیر شود همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: “کسی نمی‌تواند جلو مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد

آیت الله نوری همدانی/ مرجع تقلید

*حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و بی دفاع غزه خصوصاً بیمارستان المعمدانی اوج رذالت و پستی را به نمایش گذاشت.

* طبق وعده خداوند متعال زمان فتح و پیروزی نزدیک است و ان شاءالله اسرائیل و اربابانش بزودی به زوال و نابودی خواهند رسید و جبهه مقاومت با وحدت و همدلی و توکل به خدا پیروز خواهند شد.

آیت الله مظاهری/ مرجع تقلید

*این مصیبت فاجعه‌بار در طومار مظلومیت فلسطین و قدس و غزه هیچ‌گاه جبران و فراموش نخواهد شد و اگر مجامع جهانی و دولت‌های ساکت در قبال این فجایع بزرگ انسانی به شیوۀ ناپسند خود در حمایت از رژیم اشغال‌گر و جنایت‌کار اسرائیل ادامه دهند قطعاً بحران‌های بزرگ‌تری درپیش رو خواهد بود که دامان آنان را نیز خواهد گرفت

محمود صادقی/ عضو جبهه اصلاحات

* باتوجه به نقض مکرر و مداوم اصول مختلف منشور ملل متحد توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در انظار جهانیان، وقت آن رسیده که طبق ماده ۶ منشور ملل متحد اخراج این دولت از سازمان ملل متحد در دستور کار مجمع عمومی ملل متحد قرار گیرد.

عمادالدین باقی/ نویسنده و فعال حقوق بشر

* مدافعان حقوق بشر باید از سطح اعتراضات زبانی فراتر رفته و درباره مکانیسم های عملی مقابله با نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بیشتر بیندیشند، باید حرکت های عملی و موثر اعتراضی تدارک ببینند و خواهان محاکمه رژیم اسرائیل و افرادی چون نتانیاهو باشند.

ولی اسماعیلی/ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

*از مردم سراسر جهان انتظار می رود در راهپیمایی ها و تظاهرات نفرت خود را از این رژیم منحوس نشان دهند

وحید جلال زاده /رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

* حمله امشب رژیم جعلی صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را باید جنایت قرن نامید. این حادثه را باید تاریک‌ترین روز این رژیم ضد انسانی کودک کش در تاریخ ثبت کرد. آمریکا را هم باید شریک اول صهیونیست‌ها در این جنایت دانست.

سیدناصر موسوی لارگانی/ نماینده فلاورجان

* حمله موشکی به بیمارستان المعمدانی غزه و شهادت مظلومانه صدها زن ومرد اعم از کودک و پیر وجوان اوج شقاوت صهیونیستهای وحشی است که باحمایت آمریکا انجام شد. برتمام دولتهای مسلمان و ملل آزاده جهان است که مقابل این وحشی گری ها بایستند و سران رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر را مجازات کنند.

علی بابایی کارنامی /نماینده ساری

* جنایت حمله به بیمارستان مملو از زخمی و غیرنظامی نشان می‌دهد با دشمنی طرف هستیم که هیچ نشانی از انسانیت ندارد. این رژیم جنایتکار به وضوح تهدیدی برای کل بشریت محسوب می‌گردد که باید بطور کامل نابود شود

عبدالحسین روح‌الامینی/ نماینده تهران

* لعنت خدا برقوم ظالم که به بیمارستان هم رحم نمیکند
۱۰۰۰شهید درحمله به بیمارستان غزه
‏جامعه پزشکی بپا خیزید
‏فردا تجمع جامعه پزشکی ساعت ۱۰ میدان فلسطین

مجتبی محفوظی/ نماینده آبادان

* بمباران بیمارستان المعمدانی فلسطین توسط رژیم منحوس صهیونیستی، مصداق جنایت علیه بشریت است

* ‏شایسته است جمهوری اسلامی هم اعلام عزای عمومی و تعطیلی کند

فرهاد طهماسبی/ نماینده نی‌ریز

* دست آمریکای جنایتکار امروز از آستین سگ نگهبانش ،اسرائیل غاصب بیرون آمده و جنایات هولناک بشری را در غزه رقم می‌زند. بدون شک همرزمان حاج قاسم در محور مقاومت پاسخ سنگینی به این جنایات خواهند داد ، وعده خداوند قطعا محقق میگردد و پیروزی از آن حزب الله خواهد بود

کیومرث سرمدی/ نماینده اسدآباد

* جنایت رژیم موقت صهیونیستی در حمله به مردم بی گناه غزه که به بیمارستان المعمدانی پناه برده بودند از فجیع ترین وقایع انسانی است. تناظر آن با حمله هسته ای آمریکا به ژاپن مشهود است. دولت ها اگر بویی از انسانیت برده باشند باید جلوی این رژیم افسار پاره کرده بایستند. صبرمقاومت لبریز شده است

عزت الله اکبری تالارپشتی/ نماینده تهران

* رژیم جعلی اسراییل با حمایت ومدیریت آمریکا، برخلاف همه قوانین بین المللی و حقوق انسانی، دست به جنایات وحشتناکی از جمله نسل کشی مسلمانان بی دفاع غزه زده است. استقامت وادامه مبارزه نویدی است بر پیروزی نهایی فلسطین

محسن پیرهادی /نماینده تهران

* رژیم صهیونیستی عصبانی از تحقیر طوفان الاقصی است؛آمریکا به‌عنوان سیاستگذار این رژیم منحوس هم همینطور؛ فاجعه بیمارستان المعمدانی، اقدامی از سر استیصال و ضعف بود. دنیا حقیقت بدون روتوش آمریکا و اسرائیل را ببیند

احمد نادری/ نماینده تهران

* حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی در غزه و به شهادت رساندن مردم مظلوم و بی دفاع، پایان رژیم موقت صهیونیستی را تسریع خواهد کرد. این جنایت هولناک در کارنامه این رژیم کودک کش وحامیان آن ثبت خواهد شد. هرکه بویی از انسانیت برده، این جنایت را محکوم می کند و بر عامل آن لعنت می فرستد

فاطمه محمدبیگی/ نماینده قزوین

* جهان امشب با حیرت، هلوکاست واقعی در بی سابقه ترین جنایت جنگی توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بمباران بیمارستان مرکز غزه و به شهادت رساندن صدها زن و کودک و مردم بی دفاع و مجروح فلسطینی را دید.لعنت خدا بر این سنگدلان ملعون؛ این نسل‌کشی وحشیانه بی پاسخ نخواهد ماند

احمد امیرآبادی فراهانی/ نماینده قم

* رکورد توحش در کشتار زنان و کودکان وانسانهای بی دفاع و بیماران و مجروحین در بیمارستان المعمدانی غزه توسط ارتش رژیم اشغال‌گر اسرائیل شکسته شد.لعنت بر صهیونیستها وحامیان آنان

بهروز مجبی نجم‌آبادی/ نماینده سبزوار

* المعمدانی سند زنده بی سابقه ترین جنایت و هولوکاست واقعی مردم فلسطین است. شیطان بزرگ و اروپای غدار، سگان قلاده بر گردن آمریکای جنایتکار، مسئول مستقیم این جنایت اند

نظام الدین موسوی/ نماینده تهران

* این دیگر مرزبندی حق و باطل نیست.
‏مرزبندی باشرف و بی شرف هم نیست.
‏مرزبندی انسانیت و حیوانیت است.
‏نه! حیوان هم این کار را نمیکند.
‏بمباران بیمارستان و کشتن ۱۰۰۰ زن و کودک مجروح، فقط کار شیطان است.
‏لعنت به شیطان پلید اسرائیل!

جواد کریمی قدوسی/ نماینده مشهد

* ورود فرمانده آمریکایی سازمان تروریستی سنتکام به سرزمینهای اشغالی به این معنا است که فرماندهی ارتش متلاشی شده رژیم صهیونیستی را آمریکا بعهده گرفته لذا از این هفته مسئولیت همه جنایتهای واقع شده درغزه همچون حمله سفاکانه به بیمارستان المعمدانی بعهده دژخیمان آمریکایی وصهیونیستی است

زهره الهیان/ نماینده تهران

* لعنت خدا برقوم ظالمی که حتی به بیمارستان هم رحم نمی کند.بیش از ۱۰۰۰ شهید در حمله به بیمارستان غزه جامعه پزشکی بپا خیزید. فردا تجمع جامعه پزشکی ساعت ۱۰ میدان فلسطین

مجتبی رضاخواه/ نماینده تهران

* قبل از قتل عام در بیمارستان المعمدانی با دنیای بعد از آن متفاوت خواهد بود..

جلیل رحیمی جهان آبادی/ نماینده تربت جام:

* حمله به بیمارستان_غزه و نسل کشی گسترده فلسطینی ها؛ رسوایی همه حامیان رژیم سفاک اسرائیل است جنایت علیه بشریت؛ جنایت جنگی و هلوکاست واقعی امشب در غزه رخ داد و رژیمی که در میدان‌نبرد شکست خورده است تقاص شکستش را از بیماران بی پناه گرفت

علی موسوی/ نماینده ملکان

* حمله به بیمارستان المعمدانیعبور از خط قرمز است. دیگر این سطح برای حیوانات وحشی هم غیر قابل توصیف است.

مالک شریعتی/ نماینده تهران

* حمله عامدانه به بیمارستان، عبور از خط قرمز است

محمد رشیدی/ نماینده کرمانشاه

* جنایت های هولناک رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی ، جبران شکست مفتضحانه اش را نمیکند و برای این نسل کشی و قتل عام مردم ستمدیده غزه این بار هزینه ای سنگین تر می پردازد، که امید است به حذف همیشگی اسراییل از صفحه روزگار منتج شود

مصطفی میرسلیم /نماینده تهران

* صهیونیست‌ها که بنای حکومت خود را بر غصب و ادامه آن را بر ظلم نهاده‌اند بدانند که قطعا دوام نخواهند آورد و دیر یا زود منقرض خواهند شد هرچند از حمایت همه مستکبران برخوردار باشند

روح‌الله حضرت پور/ نماینده ارومیه

* قتل‌عام و نسل‌کشی وحشیانه صهونیست‌ها در غزه و استاندارد دوگانه غربی‌ها و مجامع بین‌المللی در مواجهه با این جنایات، حقیقت حقوق بشر غربی و آمریکایی را برای جهانیان به نمایش گذاشت؛ مقاومت از هر زمان دیگری قدرتمندتر و در روح‌ و قلب ملت‌های مسلمان رخنه کرده است

سمیه رفیعی/ نماینده تهران

* شهادت بی رحمانه جمع کثیری از زنان و کودکان در بیمارستان المعمدانی توسط رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی این پیام را میرساند که کشور های اسلامی باید یکبار برای همیشه تکلیف خود را با غاصبان و حامیان آنها روشن سازند

مهدی شریفیان/ نماینده تهران

* جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی غزه نشان داد که اسرائیلی‌ها برای ددمنشی و رذالت حد و مرزی قائل نیستند و با سرعت زیادی به سمت نابودی و اضمحلال پیش می‌روند. آنهایی که امروز در شورای امنیت، برقراری آتش‌بس را وتو کردند در این خون‌ها و جنایت‌ها شریک هستند

فتح الله توسلی/ نماینده کبودرآهنگ

* براساس کنوانسیون بین‌المللی ژنو حفظ امنیت و سلامت کادر درمانی در همه‌ی میدانها برای همه طرف‌های درگیر امری ضروری است و در انجام وظایف پزشکی یا معنوی خود آزاد هستند اما ظاهرا اسرائیل خطوط نانوشته آن را می‌خواند که اسرائیل برای هر جنایتی آزاد است!

محمدرضا احمدی/ نماینده رشت

* امروز جهان شاهد هولوکاست واقعی و با سند و مدرک انکار نشدنی است. جنایت بیمارستان المعمدانی سد نیروهای مقاومت را شکسته است و نابودی این رژیم جانی بسیار زودتر از انتظار رخ داد.

مهرداد ویس کرمی /نماینده خرم آباد

* چند نکته در مورد حمله اسرائیل به مستشفی‌المعمدانی:
۱.با این جنایت، مرزهای توحش جابجا شد.
۲. حمله به بیمارستان، با سلاح های نامتعارف یعنی اینکه رژیم منحوس صهیونیستی، در حال غرق شدن است.
۳. نوع موضع گیری در این خصوص، محک انسانیت و اخلاق است!
۴. مقاومت تنها راه نجات است!

مجتبی یوسفی/ عضو هیات رییسه مجلس

* جنایت وحشیانه حمله به بیمارستان المعمدانی غزه همان شعله‌ای بود که به انبار خشم ملت‌های مسلمان انداخته شد‏ و رهبر معظم انقلاب درباره آن هشدار دادند. صهیونیست‌ها آماده پاسخ دردناک باشند؛ خیبر خیبر یا صهیو».

سهراب گیلانی/ نماینده شوشتر

* رژیم جنایتکار صهیونیستی در حمله وحشیانه به بیمارستان غزه صدها بیگناه را با سلاح های آمریکایی به شهادت رساند و هولوکاست واقعی را بوجود آورد.

‏*امت اسلام، حکومت های اسلامی و جهان از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند، با اسراییل قطع رابطه کنند، ما ایرانیان همه عزادار و آماده دفاع از فلسطین هستیم.

محسن علیزاده/ نماینده سپیدان

* در کرب و بلا، بی‌طرفان، بی‌شرفان‌اند
‏تاریخ همان است، حسینی و یزیدی
‏امروز غزه، کربلای ماست

محمدحسن آصفری/ عضو کمیسیون شوراها

* عملیات موشکی به بیمارستان المعمدانی در غزه فاجعه برای کل بشریت است دیگر وقت بیانیه و محکومیت نیست وقت عمل است اولین کار اخراج سفرای اسراییل از همه کشورهای دنیاست اجلاس جده باید تصمیم قاطع بگیرد.

آرا شاوردیان/ نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور

*جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان، جبهه‌ای به وسعت قلب تمام انسان‌های آزاده را علیه آنها خواهد گشود. خون کودکان معصوم دامان این رژیم کودک‌کش را خواهد گرفت

محمود احمدی بیغش /عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

*کودکان شهید غزه، پاره پاره
‏می رویند و گریه می آید مرا.
‏آبی که از این دیده چو خون می‌ریزد خون است.
‏بیا ببین که چون می‌ریزد و دل خون می خورد و از دیده برون می‌ریزد.

محسن دهنوی/ عضو هیات رییسه مجلس

*این روزها حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه لسان گویای ملت شهیدپرور ایران شده و مواضع عزتمندانه نظام را به گوش جهانیان می‌رساند. دست همه نیروهای مقاومت روی ماشه رفته و امت اسلامی برای یک‌سره‌کردن کار صهیونیست‌ها بی‌قرار است. از دیشب و با حمله اسرائیل به بیمارستان‌ها، فقط بی‌شرف‌ها سکوت می‌کنند

ابراهیم رضایی/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

* استراتژی نتانیاهو بر استراتژی بازیگر دیوانه بنا شده است می‌خواهد بگوید به هر تنشی وحشیانه‌ترین پاسخ را می دهد و برای صهیونیستها بازدارندگی ایجاد کند اما حمله به بیمارستان المعمدانی حاصل قوت نیست حاصل ضعف است نوچه آنها (کومله) وقتی در کردستان شکست خورد بیمارستان پاوه را بمباران کرد.

* از جنگ یوم کیپور در اکتبر۱۹۷۳تا عملیات طوفان الاقصی در اکتبر۲۰۲۳، روز به روز بازدارندگی و قدرت صهیونیست‌ها آب رفته است. وحشی‌گری آنها در بیمارستان المعمدانی سبوعانه‌ترین و در عین حال عاجزانه‌ترین واکنش صهیونیست‌ها بود. نتانیاهو به درستی آخرین میخ‌ها را بر تابوت صهیونیست‌ها می‌کوبد

ارتش جمهوری اسلامی ایران

*زمان آن است که حامیان رژیم اشغالگر قدس به خود آمده و به جهانیان پاسخ دهند که این کودکان به کدامین گناه کشته شدند؟

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

* اگر جنایات صهیونیست ها ادامه یابد، نمی توان جلوی نیروهای مقاومت را گرفت” پس به زودی خشم مسلمانان و آزادیخواهان جهان بر سر آنان آوار خواهد شد و طومار ظلم و ستم آنان را برای همیشه درهم خواهد پیچید ان شاء الله.

حزب اعتماد ملی

* بی‌شک رویکرد جنگ‌طلبانه و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در این روز ورق جدیدی خورد و در این جنایت دولت آمریکا و همه حامیان رژیم کودک کش اسرائیل مشارکت داشته اند.

دفتر تحکیم وحدت

* سردار قآنی! اتحادیه دفتر تحکیم وحدت پس از تسلیت به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبر عزیز تر از جان‌مان، اعلام می‌دارد که نمی‌توان چنین جنایاتی را دید اما سکوت کرد و کاری نکرد. راهی جز مقابله مستقیم با رژیم صهیونسیتی و اعزام نیرو به غزه نمانده است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا