اخبار روز

هماهنگی وزارت امور خارجه ایران و چین برای پیگیری اجرایی‌سازی توافقات

هماهنگی وزارت امور خارجه ایران و چین برای پیگیری اجرایی‌سازی توافقات

به گزارش برگزیده های ایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سفر ریاست جمهور اسلامی ایران به جمهوری خلق چین، با چین کانگ وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از گفتگوی های ثمربخش و توافقات رؤسای جمهور دو کشور، بر ضرورت استمرار هماهنگی وزارت خانه های امور خارجه دو کشور در پیگیری اجرایی سازی توافقات ذیل برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این دیدار آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها، تحولات غرب و شرق آسیا و در خصوص مسایل منطقه ای مورد علاقه طرفین رایزنی نمودند.

چین کانگ وزیر امور خارجه چین در ابتدای این دیدار با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سفر دکتر رییسی به پکن و توافقات گسترده میان رؤسای جمهور را نشانگر عزم راسخ رهبران دو کشور برای تعمیق مشارکت جامع راهبردی ایران و چین فارغ از تحولات بین المللی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه چین همچنین با اشاره به موضع برتر اخلاقی ایران در مذاکرات هسته ای بدلیل پایبندی به تعهدات، حمایت چین از پیشبرد مذاکرات را اعلام و ضرورت بازگشت طرف ناقض برجام به تعهداتش برای رفع تحریم ها را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه چین با تحسین رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات منطقه ای، اظهار داشت: پکن از تلاشها در این راستا حمایت می کند.

طرفین توافق کردند به رایزنی های نزدیک در این راستا ادامه دهند.

این، نخستین دیدار امیر عبداللهیان با وزیر امور خارجه جدید چین بود.

وزرای خارجه دو کشور پیش از این به منظور تمهید مقدمات سفر رسمی ریاست جمهوری اسلامی ایران به جمهوری خلق چین، به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا