کرمان

همایش سران طوایف جنوب‌شرق کشور با محوریت «وحدت در مکتب حاج‌قاسم»

به گزارش برگزیده های ایران از جنوب کرمان، همایش وحدت سران طوایف، ایلات و عشایر جنوب‌شرق کشور پیش از ظهر امروز با موضوع وحدت ذیل مکتب شهیدحاج قاسم سلیمانی بزرگ شخصیت با حضور سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و مسئولان استان به میزبانی شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی در طول ۳۸ سال مجاهدتش در طول دوران دفاع مقدس و برقراری امنیت در جنوب‌شرق و دوران مقاومت جبهه اسلام ارتباطش با عشایر قطع نشد و همیشه ارتباط تنگانگی با بزرگان و بسیجیان عشایر و با خانواده عشایر داشت و آنها را تکریم می‌کرد.

 

وی عنوان کرد: صحنه‌های نبرد عشایر در لشکر ثارالله در عملیات‌های دفاع مقدس فراموش نمی‌شود برقراری امنیت جنوب شرق در کوه‌های صعب‌العبور توسط عشایر بلوچستان و بخشی از عشایر کرمان تحت امر شهید سلیمانی فراموش نمی‌شود و این انسان بزرگ همیشه مهر تاییدی بر شایستگی عشایر است.

معروفی با بیان اینکه لشکر ثارلله متعلق به کرمان نیست متعلق به مردم جنوب‌شرق کشور است که مردمش برای اسلام و حفظ تمامیت ارضی و حفظ ناموس و برقراری دین ایستادند، بیان کرد: الگوی عملی امروز جهان اسلام در مبارزه با استکبار در مردم‌داری و مردم‌نوازی و تحت امر ولی فقیه «شهید سلیمانی» است که برای ما در حیات و بعد از حیات رهنمود و راه را مشخص کرد و امام ما نیز آن مسیر را مکتب و مدرسه درس‌آموز دانستند که مسیری است که انسان را برای سعادت هدایت می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امروز بهترین الگوی عملی را در طول عمرمان داریم و نیاز به ورق زدن تاریخ نداریم و امام  ما هم او را تایید و مکتب نامیدند، گفت: سفارش این انسان بزرگ تبعیت محض از امام و حفظ وحدت بود امروز حفظ وحدت از آب و نان در مقابل دشمنان واجب‌تر است.

 

وی با بیان اینکه حفظ وحدت در میان ایل‌ها و عشایر و بین تشیع و تسنن بارعایت مشترکات بسیار مهم است، افزود:  یکی از هدف‌گذاری‌های دشمن انشقاق قومی و مذهبی برای تزلزل در بدنه جامعه است و سفارش حاج قاسم، وحدت برای تولید قدرت برای ملت ما و برای انقلاب و عزت و شرف ما است.

معروفی با تأکید بر اینکه مکتب شهید حاج قاسم، قله و سرچشمه آن کرمان است و از کرمان سرازیر می‌شود برای کشور و جهان اسلام خاطرنشان کرد: به همین واسطه اصرار داریم که کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است و امسال هم خواهید دید کشور ما یکپارچه در هفته مقاومت حاج‌قاسمی خواهد شد چراکه حاج‌قاسم حقیقت انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا