فرهنگ و هنر

همایش ملی تمدن نوین اسلامی با محوریت دولت اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران، پنجمین دوره همایش ملی تمدن نوین اسلامی با محوریت دولت اسلامی و با هدف تبیین دقیق و عالمانه چیستی، چرایی و چگونگی تحقق تمدن دولت اسلامی برگزار می‌شود.

در افتتاحیه این همایش موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره تمدن نوین اسلامی سخنرانی کرده و پس از آن نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف تدارک دیده شده است که مبانی نظری دولت اسلامی و نقد دیدگاه‌های رقیب، مبانی اخلاقی و کاربست اخلاق سیاسی در دولت اسلامی، مشارکت سیاسی و رفتار کارگزاران دولت اسلامی و قانون‌گرایی و کارآمدی دولت اسلامی از سرفصل‌های نشست‌های تخصصی این همایش به شمار می‌رود.

علاوه بر این، در پنجمین دوره همایش ملی تمدن نوین اسلامی کرسی ترویجی با موضوع دولت از منظر حکمت سیاسی متعالیه با حضور شریف لک‌زایی و کارگاه آموزشی با موضوع چیستی تمدن نوین اسلامی با حضور حجت‌الاسلام حبیب الله بابایی برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه این همایش نیز با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با محوریت معنا و مختصات دولت اسلامی در فرآیند تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود. همایش ملی تمدن نوین اسلامی چهارشنبه ۲۴ آذرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا