آذربایجان غربی

همایش هفته ملی پژوهش و فناوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، همایش هفته ملی پژوهش و فناوری و اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی روز دوشنبه ٢٢ آذر ماه با حضور مسئولین استانی، دانشگاهیان و صاحبان صنایع و همچنین کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و حرفه ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد.

دکتر سیروس یوسفی با اشاره به اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور طرحهای پژوهشی دانشجویان، اساتید و شرکتهای دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همزمان با هفته ملی پژوهش برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه همزمان با کاهش روند همه‌گیری کرونا شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی از توانمندی‌های پژوهشگران استان خواهیم بود، تصریح کرد: با شروع مجدد برنامه‌های مهارتی و آموزشی دانشگاه فصل نو در پژوهش رقم خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد: باید با حمایت مسئولان، نتیجه علم و پژوهش نسل جوان و پژوهشگر در خدمت پیشرفت و توسعه کشور قرار گیرد. 

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه باید به فرمایش رهبری در راستای رسیدن به مرجعیت علمی و  حضور در جمع  سرآمدان علم و فناوری جهان حرکت کنیم افزود: نتیجه پژوهش باید تولیداتی باشد که منجر شود مرجع رجوع سایر کشورها در امور پژوهشی جمهوری اسلامی ایران باشد .

حجت الاسلام مختارزاده با اشاره به اینکه علم و پژوهش در دین ما از الویت بالایی برخوردار است عنوان کرد: تمامی حرکات دولتی به پژوهش نیاز دارد، چه بسا بدون در نظر گرفتن علم و فناوری و کارشناسی‌های لازم پروژه‌های عظیمی در کشور شکست خورده و خسارات سنگین متحمل شده است و باید کاری کنیم که آثار ماندگاری برای آیندگان برجای بگذاریم و این امر مستلزم پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه حل مسائل کنونی کشور در زمینه اقتصاد باید به موجب پژوهش تسهیل شود گفت: از دانشگاه های علم و فن خواستارم که نسبت به مشکلاتی که اقتصاد مملکت را فلج کرده اند عنایت ویژه داشته باشند.

سپس معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان غربی ضمن تبریک هفته پژوهش، با اشاره به عدم آشنایی واحدهای تولیدی آذربایجان غربی با سیستم‌های به روز و فناوری جهانی عنوان کرد: تعامل بین پژوهشگران و صنعتگران باید افزایش یابد چراکه این تعامل در پیشرفت و توسعه کشور و به طبع آن استان نقش بسزایی دارد.

دکتر کاظم خبازی افزود: صنعت نباید به سکون برسد و باید با ارتباط صنعت و پژوهش به علم جهانی دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌ها و استعداد بالایی در پژوهش است، خاطر نشان کرد: سیاست جدید استان حمایت از واحدهای تولیدی، فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان و حل مشکلات آنهاست.

وی اظهار کرد: مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان پول و اعتبار نیست بلکه یکی از مهمترین مشکلات واحدها عدم آشنایی با سیستم‌های به روز علم و فناوری جهانی است که اگر ارتباط بین صنعت و پژوهش بیشتر شود این مشکل نیز حل می‌شود. 

سخنران بعدی این مراسم رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بود که با تاکید بر اینکه باید حمایت از فناوران افزایش یابد بیان کرد: توجه به دیپلماسی فناوری باید در اولویت سیاست گذاران استان و کشور قرار گیرد.

دکتر غلامرضا منصورفر افزود: باید هر آنچه که در حوزه علم و فناوری و پژوهش در دست داریم را به نحو مطلوب به نمایش بگذاریم تا جذب سرمایه صورت گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید حمایت‌ها از فناوران افزایش یابد، خاطر نشان کرد: فناوران نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند آنها نیازمند حل موانع و مشکلات علمی جوانان هستند.
  
در ادامه این مراسم مهندس حمید پاشایی مدیرعامل شرکت صنعتی پاک اندیشان، تولید کننده ماشین‌آلات پخت نان و شیرینی، کارآفرین برتر کشوری و دانش آموخته دانشگاه فنی و حرفه ای استان سخنانی را در خصوص نحوه ورود دانشجویان به بازار کار، خود اشتغالی و اشتغال‌زایی بیان کرد.

وی عنوان کرد: موفقیت رمز صریح و آسانی دارد و آن باور و یقین خود انسان هاست. ۹۹ درصد رمز موفقیت انسان در گرو نگرش، تفکر و باور آدمی است و یقین نقطه مشترک همه کارآفرینان و افراد موفق است.

لازم به ذکر است قبل شروع این همایش شرکت کنندگان با حضور در نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه از محصولات و طرحهای ارائه شده در این نمایشگاه بازدید کردند.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا