همایش هفته ملی پژوهش و فناوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، همایش هفته ملی پژوهش و فناوری و اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی روز دوشنبه ٢٢ آذر ماه با حضور مسئولین استانی، دانشگاهیان و صاحبان صنایع و همچنین کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و حرفه ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد.

دکتر سیروس یوسفی با اشاره به اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور طرحهای پژوهشی دانشجویان، اساتید و شرکتهای دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همزمان با هفته ملی پژوهش برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه همزمان با کاهش روند همه‌گیری کرونا شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی از توانمندی‌های پژوهشگران استان خواهیم بود، تصریح کرد: با شروع مجدد برنامه‌های مهارتی و آموزشی دانشگاه فصل نو در پژوهش رقم خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد: باید با حمایت مسئولان، نتیجه علم و پژوهش نسل جوان و پژوهشگر در خدمت پیشرفت و توسعه کشور قرار گیرد. 

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه باید به فرمایش رهبری در راستای رسیدن به مرجعیت علمی و  حضور در جمع  سرآمدان علم و فناوری جهان حرکت کنیم افزود: نتیجه پژوهش باید تولیداتی باشد که منجر شود مرجع رجوع سایر کشورها در امور پژوهشی جمهوری اسلامی ایران باشد .

حجت الاسلام مختارزاده با اشاره به اینکه علم و پژوهش در دین ما از الویت بالایی برخوردار است عنوان کرد: تمامی حرکات دولتی به پژوهش نیاز دارد، چه بسا بدون در نظر گرفتن علم و فناوری و کارشناسی‌های لازم پروژه‌های عظیمی در کشور شکست خورده و خسارات سنگین متحمل شده است و باید کاری کنیم که آثار ماندگاری برای آیندگان برجای بگذاریم و این امر مستلزم پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه حل مسائل کنونی کشور در زمینه اقتصاد باید به موجب پژوهش تسهیل شود گفت: از دانشگاه های علم و فن خواستارم که نسبت به مشکلاتی که اقتصاد مملکت را فلج کرده اند عنایت ویژه داشته باشند.

سپس معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان غربی ضمن تبریک هفته پژوهش، با اشاره به عدم آشنایی واحدهای تولیدی آذربایجان غربی با سیستم‌های به روز و فناوری جهانی عنوان کرد: تعامل بین پژوهشگران و صنعتگران باید افزایش یابد چراکه این تعامل در پیشرفت و توسعه کشور و به طبع آن استان نقش بسزایی دارد.

دکتر کاظم خبازی افزود: صنعت نباید به سکون برسد و باید با ارتباط صنعت و پژوهش به علم جهانی دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌ها و استعداد بالایی در پژوهش است، خاطر نشان کرد: سیاست جدید استان حمایت از واحدهای تولیدی، فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان و حل مشکلات آنهاست.

وی اظهار کرد: مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان پول و اعتبار نیست بلکه یکی از مهمترین مشکلات واحدها عدم آشنایی با سیستم‌های به روز علم و فناوری جهانی است که اگر ارتباط بین صنعت و پژوهش بیشتر شود این مشکل نیز حل می‌شود. 

سخنران بعدی این مراسم رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بود که با تاکید بر اینکه باید حمایت از فناوران افزایش یابد بیان کرد: توجه به دیپلماسی فناوری باید در اولویت سیاست گذاران استان و کشور قرار گیرد.

دکتر غلامرضا منصورفر افزود: باید هر آنچه که در حوزه علم و فناوری و پژوهش در دست داریم را به نحو مطلوب به نمایش بگذاریم تا جذب سرمایه صورت گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید حمایت‌ها از فناوران افزایش یابد، خاطر نشان کرد: فناوران نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند آنها نیازمند حل موانع و مشکلات علمی جوانان هستند.
  
در ادامه این مراسم مهندس حمید پاشایی مدیرعامل شرکت صنعتی پاک اندیشان، تولید کننده ماشین‌آلات پخت نان و شیرینی، کارآفرین برتر کشوری و دانش آموخته دانشگاه فنی و حرفه ای استان سخنانی را در خصوص نحوه ورود دانشجویان به بازار کار، خود اشتغالی و اشتغال‌زایی بیان کرد.

وی عنوان کرد: موفقیت رمز صریح و آسانی دارد و آن باور و یقین خود انسان هاست. ۹۹ درصد رمز موفقیت انسان در گرو نگرش، تفکر و باور آدمی است و یقین نقطه مشترک همه کارآفرینان و افراد موفق است.

لازم به ذکر است قبل شروع این همایش شرکت کنندگان با حضور در نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه از محصولات و طرحهای ارائه شده در این نمایشگاه بازدید کردند.


admin

Recent Posts

مرگ پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی

روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با…

8 ساعت ago

ریشه های جنگ زاکانی و شورای شهر؛ ناکارآمدی،پنهانکاری، توهین و چیزهای دیگر

روز یکشنبه ابهامات مطرح‌شده در قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری تهران و چینی‌ها دویست‌وسی‌ویکمین جلسه…

8 ساعت ago

استخراج الماس از گل صدتومانی/ عکس

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید…

8 ساعت ago

بازدید نماینده ولی فقیه از پایگاه‌ امداد و نجات بین شهری سرعین

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر که به منظور شرکت در جلسه تکریم ومعارفه مسئول دفتر…

8 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

8 ساعت ago