آذربایجان شرقی

همسایه توسعه، محروم از توسعه!/ اینترنتی که در منطقه آزاد ارس نیست!

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، دانش آموزان روستای آغبلاغ که بخش اعظم آن در منطقه آزاد ارس واقع شده و همجوار با شهر جلفا در آذربایجان شرقی است از اینترنت همراه محروم بوده و برای دسترسی به شبکه آموزشی شاد و ادامه تحصیل به تپه های روستا پناه می برند.

به نقل از اهالی روستا متاسفانه پیگیری های چندین ساله شورای روستا برای حل مسئله آنتن دهی اپراتورهای مخابراتی بویژه همراه اول از مدیران مخابرات و منطقه آزاد ارس نتیجه ای نداشته و این ضعف زیرساختی هم اکنون دانش آموزان این روستای واقع شده در کنار منطقه تجاری و به ظاهر آباد ارس را دچار مشکل نموده است.

براساس گزارش منابع محلی مشکل آنتن دهی موبایل در این روستا به دسترسی ضعیف اینترنت محدوده نبوده بلکه مشکل آنتن برای مکالمه نیز همچنان وجود دارد. اهالی می گویند مکاتبات متعددی را برای رفع این مسئله با نماینده مجلس، مخابرات و منطقه آزاد ارس انجام داده اند که منجر به نتیجه نشده است.

همچنین سرمایه گذاری بومیان این روستا برای ایجاد خانه های بومگردی و توسعه گردشگری در روستا بدلیل آب و هوای بسیار مطبوع آن در طول سال بدلیل این ضعف زیرساختی و عدم آنتن دهی موبایل و اینترنت همراه به چالش کشیده شده است.

اولیای دانش آموزان این روستا از اینکه در همسایگی منطقه آزاد ارس که صدها میلیارد سرمایه گذاری مختلف در آن انجام می گیرد از بدیهیات زندگی و تحصیل محروم شده‌اند گله مند هستند.

روستای آغبلاغ با ۳ روستای تازه کند وقره بلاغ و قلعه ریز که فاصله چندانی باهم ندارند همسایه بوده و این روستا مسیر تردد اهالی هادیشهر بطرف خوی، سلماس، ارومیه و ماکو و در کل آبادی‌های آذربایجان غربی  است.

این روستا با سایت صنایع سنگین منطقه آزاد ارس که چندین واحد پالایشگاهی و گلخانه ای و فولادی در آن فعالیت می نمایند همجوار بوده و در نتیجه مسیر تردد کارکنان و کارگران واحدهای فعال در سایت مذکور نیز می باشد و بدلیل وجود منابع آبی غنی در این روستا بخش اعظم آب مورد استفاده در صنایع سنگین منطقه آزاد ارس نیز از این روستا و چشمه های محلی دیگر تامین می شود که اعتراض اهالی روستاها را نیز در برداشته است.

شهرستان جلفا یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در ناحیهٔ شمال غربی این استان واقع شده‌است. مرکز این شهرستان شهر هادیشهر است.

 جمعیت شهرستان جلفا طبق آخرین آمار که بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ منتشر شده‌است، ۶۱٬۳۵۸ نفر می‌باشد که از این حیث پنجمین شهرستان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا