اصفهان

همه آنچه در دربی نصف جهان گذشت/ ۳ امتیاز بازی در اصفهان ماند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، در ادامه‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و در هفته چهارم، دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند و دربی شهر اصفهان را برگزار کردند.

این بازی در شرایط آب‌ و هوای بارانی اصفهان برگزار شد که لغزنده بودن زمین مسابقه شرایط را برای هر دو تیم سخت کرده بود؛ همچنین تصادفی که هنگام همراهی اتوبوس تیم سپاهان به ورزشگاه برای هوادار نوجوان این تیم رخ داد و منجر فوت او شد، از لحاظ روحی روانی برای نویدکیا و تیمش تاثیر گذار بود.

سپاهان که با سرمایه‌گذاری خوب و جذب بازیکنان سرشناس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است، ۳ بازی نخست خود مقابل تیم‌های مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان و هوادار را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، هرچند مقابل تیم تازه لیگ برتری شده هوادار عملکرد چندان خوبی نداشت ولی به هرحال دیشب با توجه به توقف استقلال این فرصت را داشت تا در صدر جدول باقی بماند که با شکست مقابل همشهری خود از دست رفت.

این اولین گلی بود که سپاهان در این فصل و پس از ۳ بازی دریافت کرد؛ همچنین شاگردان تارتار توانستند به طلسم طولانی مدت باخت مقابل سپاهان و به بردهای متوالی سپاهان در لیگ پایان دهند.

ذوب‌آهن که این فصل را با تارتار، سرمربی جدید خود و بازیکنان جوان با پیروزی مقابل صنعت نفت آغاز کرده بود و در ادامه با وجود بازی بسیار خوب مقابل استقلال شکست خورد، عملکرد نسبتا خوبی تا به اینجا داشت و توانست با ارائه بازی منسجم و با برنامه مقابل سپاهان به پیروزی برسد؛ با این نتیجه امیدها به تیم ذوب‌آهن و شاگردان تارتار برای ادامه فصل و ایستادن در جایگاه مناسب بیشتر شد.

شاهد بازی پرگلی بودیم، اگر پنالتی گل شده بود

حمید بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اصفهان، در خصوص بازی ذوب‌آهن و سپاهان اظهار داشت: این بازی نسبت به بازی‌های ساده لیگ تفاوت داشت، یک دربی بود؛ بازی زیبایی انجام شد هرچند زمین از لغزندگی بالایی برخوردار بود که البته این‌ شرایط برای هر دو تیم بود.

 

کارشناس فوتبال ادامه داد: یک نیمه را سپاهان خیلی خوب بازی کرد، حتی به موقعیت پنالتی دست پیدا کرد که ذوب‌آهن به خوبی مهار کرد و به بازی برگشت، اگر پنالتی گل شده بود شاید شاهد دربی پرگلی می‌شدیم توسط تیم سپاهان چون خیلی خوب بازی می‌کرد.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم ورق برگشت و سپاهان احساساتی فوتبال بازی کرد، از نتیجه استقلال با خبر بود و می‌خواست صدر جدول را پس بگیرد، با اشتباه بچگانه‌ای که کاپیتان تیم کرد، تیم‌هایی که در کورس قهرمانی هستند نباید بازیکنانشان متحمل این اشتباهات شوند که باعث شود تیم متضرر شود.

بابایی با بیان این که از دست دادن یک امتیاز برای تیمی که در رده قهرمانی است آخر فصل معادل یک جام از دست دادن است، خاطر نشان کرد: همانطور که دیدیم پارسال ۲ امتیاز کم آورد که اگر بازی با ماشین‌سازی که ۳ بر صفر جلو بود را برده بود یا با مسجد سلیمان در اصفهان شاید الان بعد از چندین اصفهان یک جام برده بود.

کارشناس فوتبال عنوان داشت: ذوب‌آهن از تک موقعیتش تا آن لحظه استفاده کرد و زمانی که سپاهان ۱۰ نفره شد، رو به فوتبال احساسی آورد، با تغییر روشی که نویدکیا داد و با سه دفاع بازی می‌کرد دیدیم که ذوب‌آهن چند موقعیت داشت ولی به گل نرسید.

وی در خصوص عملکرد ذوب‌آهن تا هفته چهارم بیان داشت: تیم ذوب‌آهن یک بازی بیرون از خانه برده و ۳ امتیاز شیرین گرفته، بعد از آن در بازی که خوب بازی کرد به استقلال باخت ولی به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند، بازی سوم با پیکان که لغو شد و ذوب‌آهن شانس بزرگی آورد که توانست تمرینات بیشتری داشته، این بازی هم با سپاهان ۳ امتیاز را گرفت؛ باید یکی دو هفته رد شود تا ببینیم کمربند بسته برای جایگاه تک رقمی یا همان اواسط جدول می‌ماند.

بابایی در خصوص عملکرد فرعباسی و مهار پنالتی گفت: به هرحال در موقعیتی پنالتی را گرفت که خیلی به تیمش کمک کرد، قطعا از لحاظ فنی نمره خوبی می‌گیرد به دلیل این که در بازی هم به آن شکل که باعث ضرر تیم شود اشتباهی نداشت و در کل بازی خوبی ارائه داد و با گرفتن پنالتی باعث برد تیمش شد.

تارتار معتقد به بازیکنان جوان است

کارشناس فوتبال با بیان این که تارتار در این مدت مربیگری نشان داده که با بازیکنان جوان راحت‌تر کار می‌کند تا بازیکنان با تجربه، ادامه داد: هرکس روشی دارد و ایشان هم به بازیکنان جوانی اعتقاد دارد که خودش می‌آورد، بازیکنی که خود مربی می‌آورد یعنی آموخته شده‌اند به افکار آن سرمربی و کار هر سرمربی را برای کار تیم راحت‌تر می‌کند؛ تارتار کاری را انجام می‌دهد که فیروز کریمی در سال‌های گذشته انجام می‌داد و تمام بازیکنان را با خودش می‌برد و نتیجه در حد آن باشگاه هم می‌گرفت.

وی افزود: امیدواریم که با بودن این بازیکنان بتواند نتیجه خوبی بگیرد چون نمی‌تواند بهانه‌ای داشته باشد؛ به قول خودشان زمانی که همه خواب بودند یارگیری کردند و بازیکنانی جذب کردند که شاگردان خودشان بودند، امکانات سخت‌افزای ذوب‌آهن هم که همیشه زبان زد خاص و عام بوده؛ تمام اینها کنار هم جمع شده و ذوب‌آهن امسال باید حرف برای گفتن داشته باشد.

سپاهان هنوز جزء مدعیان اصلی کسب قهرمانی است

حسین چرخابی نیز در خصوص این بازی اظهار داشت: نیمه‌ اول ذوب‌آهن مردد بود و سپاهان خیلی خوب بازی کرد، سپاهان پنالتی را که از دست داد در ادامه روند بازی این تیم موثر بود و از لحاظ روحی نیز تاثیر گذار بود، به هرحال سپاهان نتوانست نتیجه بازی خوب خودش را در این نیمه ببیند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: نیمه‌ دوم را ذو‌ب‌آهن بهتر بازی کرد و به ضد حملات پرداخت و علاوه بر گلی که به ثمر رساندند چند موقعیت دیگر داشتند؛ سپاهان باز هم از همین منطقه گل دریافت کرد که نقطه کور آنها است، در صحنه گل نورافکن می‌توانست بهتر عمل‌ کند، همچنین دروازه‌بان سپاهان عملکرد خوبی در این صحنه نداشت، با توجه به این که ضربه دقیقا در همان جایی که ایستاده بود زده شد باید سریع‌تر عمل می‌کرد.

وی در خصوص عملکرد نویدکیا بیان داشت: بعد از دریافت گل انتظار می‌رفت نویدکیا بتواند با انجام تعویض‌ها و تغییر تاکتیک، روند بازی را تغییر دهد، اما با وجود این تغییرات هم اتفاق موثر و مثبتی رخ نداد و حتی نسبت به قبل بدترهم شد؛ در مقابل کادر ذوب‌آهن تعویض‌های خوبی انجام داد.

چرخابی با اشاره به این که نتیجه بازی برای فوتبال اصفهان مطلوب بود عنوان داشت: اگر بازی مساوی می‌شد و امتیازات تقسیم می‌شد، برای اصفهان نتیجه مطلوبی نبود؛ با این نتیجه ۳ امتیاز در اصفهان ماند، سپاهان در جمع مدعیان است و هنوز فرصت زیادی برای جبران دارد.

کارشناس فوتبال در خصوص تاثیراتی که نتیجه بازی استقلال و اتفاق رخ داده برای هوادار این تیم داشت، تصریح کرد: مسلما هنگامی که بازیکنان خبردار می‌شوند که استقلال امتیاز از دست داده از لحاظ روحی روانی تاثیر دارد ولی این حرکتی که تماشاگر سپاهان انجام داد و به گوش بازیکنان هم می‌رسد، تاثیر منفی زیادی روی روح و روان کل باشگاه سپاهان داشت، همچنین اخراج علی‌محمدی نیز تاثیر گذار بود و روند تیم را تغییر داد.

 

وی در خصوص عملکرد بازیکنان جدید و سرشناس سپاهان خاطر نشان کرد: مغانلو تا به این جا تحت هیچ شرایطی خوب عمل نکرده، شخصا از این بازیکن انتظار بیشتری داشتم که متاسفانه اصلا تاثیر گذار نبوده.

چرخابی در پایان گفت: سپاهان هنوز هم جزء مدعیان درجه اول قهرمانی است و با این بازی که از ذوب‌آهن مشاهده کردم، حتی می‌تواند مدعی کسب سهمیه آسیا باشد ولی سپاهان هنوز چیزی از دست نداده و می‌تواند جزء مدعیان باشد.

به گزارش برگزیده های ایران، در پایان هفته چهارم سپاهان با کسب ۹ امتیاز و با اختلاف یک امتیاز با استقلال در رده دوم جدول قرار دارد و ذوب‌آهن با توجه به بازی لغو شده مقابل پیکان و یک بازی کمتر با ۲ برد و یک باخت و مجموع ۶ امتیاز در رده هفتم قرار دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا