لرستان

همکاری بسیج دانشجویی و خبرگزاری فارس در اجرای طرح «شمسا» / مشکلات اولویت‌‌دار لرستان پیگیری می‌شوند

 پویان پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران با اشاره به اینکه معاونت علمی بسیج دانشجویی چهار ماموریت اصلی دارد، عنوان کرد:هدایت تحصیلی ، قرارگاه تهرانی مقدم، گفتمان سازی و شمسا که مخفف شناسایی مسائل اولویت دار استان است، جزو ماموریت‌های اصلی معاونت علمی بسیج دانشجویی است.

وی افزود: مرحله اول ماموریت شمسا یعنی مطالعات آن انجام شده است، در این فاز ۸۷ سند پایین دستی و بالا دستی توسط دانشجویان نخبه تحصیلات تکمیلی مطالعه شده است.

معاون پژوهشی و فناوری بسیج دانشجویی لرستان گفت: پس از انجام فاز اول شمسا یعنی تکمیل مطالعات احصا مسائل استان شروع شد، در بخش اول ۷۰۰ موضوع و در ادامه به ۴۷۳ مسئله اولویت دار استان رسیدیم.

پدرام بیان کرد: در مرحله دوم با خبرگزاری برگزیده های ایران تفاهم‌نامه‌ی‌ منعقد شده که بر اساس آن پیگیری رسانه‌ای سوژه‌ها از طریق این خبرگزاری انجام شود تا خلاهای بحث احصا مسائل پوشانده و با ارائه راهکار در راستای رفع مشکلات استان قدم برداریم.

وی افزود: هدف ما این است که تا اواخر آبان ماه یا اواسط آذرفاز دوم شمسا یعنی پیگیری سوژه‌ها انجام مصاحبه‌ها به پایان برسد.

معاون پژوهشی و فناوری بسیج دانشجویی لرستان با بیان مطلب که ۴۷۳ مسئله استان در قالب‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اقتصادی و بحث‌های دانشجویی مورد بررسی قرار گرفته، افزود: اما عمده مسائل در بحث‌های مدیریتی بوده که در هشت سال گذشته اتفاق افتاده است.

پدرام تاکیدکرد: هدف ما این نیست که تنها انتقاد کنیم بلکه هدف ما یک بسیج دانشجویی پویا و فعال است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی براساس هدف هویت سنجی وهویت بخشی خود بتوانند به عنوان یکی از ارکان استان به ارائه راهکار بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری و ورود جنبش جوان و جنبش دانشجو تنها نقد کردن نیست، بلکه باید راهکارها را هم مطرح کرد، گفت: ما در شمسا دنبال راهکار هستیم و نه صرفا نقد زیرا تا زمانی که افراد در خارج از گود و بدون اینکه راهکار و مستنداتی در دستشان باشد نمی‌توانند فضای گفتمان سازی و مطالبه‌گری را که مد نظر رهبری است اجرایی کنند.

  انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا