کرمان

«هم‌شاگردی» با حضور نخبگان کرمانی؛ حاج‌قاسم مرد شماره یک میدان نبرد بود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، عصر امروز، همایش «هم‌شاگردی» ویژه سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی با حضور نخبگان، دانشگاهیان، اساتید و طلاب در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین با اشاره به بحث رفاقت در مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: دستگیری و آبروداری مبنای مکتب شهید سلیمانی بود و نه هُل دادن افراد و نمی توان ایثار و گذشت نکرد و انقلاب را نگه داشت.

سردار حسین معروفی ابراز کرد: شهید سلیمانی هشت سال در جنگ و ۲۵ عملیات بزرگ را انجام داد و عملیات کربلای پنج نقطه عطف دفاع مقدس است و نقش لشکر ثارالله در این عملیات بالاترین نقش بود.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس به مدت ۱۰ سال امنیت منطقه جنوب‌شرق را در دست داشت و ۲۱ سال فرمانده سپاه قدس بود و افرادی از شیعه، سنی، مسیحی، اقوام و گروه‌های سیاسی مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب را داشت اما حتی نمی‌توانید یک نفر را پیدا کنید که شهید سلیمانی در این ۳۹ سال وی را هُل داده باشد.

مبارزه با نفس موجب سرآمدی سردار سلیمانی شد

همچنین امام جمعه کرمان در این آیین اظهار داشت: حاج قاسم دلسوخته و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی از جهاد همه‌جانبه سردار سلیمانی سخن به‌میان آورد و ابراز کرد: قرآن می‌فرماید «حق جهاد را آن طور که هست، انجام دهیدو جهاد را به معنای واقعی کلمه در زندگی خود واقعیت ببخشید».

وی ادامه داد: جهاد با سلاح یکی از جهادهاست که رزمنده لباس رزم می‌پوشد و جاذبه‌های دنیا را پشت سر می‌گذارد و خود را با تمام وجود برای جانفشانی آماده می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان داشت: شهید سلیمانی همیشه به عنوان مرد شماره یک میدان از جمله در دوران دفاع مقدس، مبارزه با شرارت‌ها و ناامنی‌ها و توسعه چشمگیر جبهه مقاومت جنگید.

علیدادی‌سلیمانی افزود: جهاد فکری و فرهنگی و فهم درست از حوادث، دشمن‌شناسی، موقعیت‌شناسی را از دیگر جهادهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که نیاز به بصیرت ویژه و ایمان قوی دارد زیرا در این جهاد باید آبرو بگذاری زیرا گاهی حمله‌های ناجوانمردانه‌ای می‌شود و این یک جبهه بزرگ و سخت است.

وی اظهار داشت: جهاد با نفس مهمترین نوع جهاد است و سردار سلیمانی با نفس خود مبارزه کرد و همین امر موجب شد تا در دنیا سرآمد و بلندآوازه شود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: نام بلوار بزرگی در یکی از شهرهای کرمان را به نام سردار سلیمانی نامگذاری کردند و شب‌هنگام این خبر به گوش حاج‌قاسم رسید و وی تاکید کرد بلافاصله نام وی را بردارند.

علیرضا منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان هم اظهار داشت: یکی از دلایلی که حاج‌قاسم عزتمند شد و این همه عاشق و محب در سراسر دنیا دارد اقتدا و توسل به حضرت زهرا (س) بود و هر زمان کار کوچکی را انجام می‌دادیم، حاج‌قاسم بسیار تشکر می‌کرد و قدردان همه بود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا