اصفهان

هنر انقلابی، تبعید شده به موزه‌ها نیست/ اصفهان پایتخت هنر معنوی و اصیل ایرانی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در آیین تکریم مجتبی شاه‌مرادی و معارفه احمد نوری به عنوان رئیس حوزه هنری اصفهان، اظهار داشت: هنر اصیل ایرانی، هنری معنوی و فراتر از موضوع در خدمت ارزش‌های دینی و الهی است؛ اصفهان پایتخت چنین هنری است، هنر مؤمنانه تمدن‌ساز. هنری که هنرمندش اثر خلق شده را هدیه‌ای از سوی حضرت حق می‌داند.

وی ادامه داد: هنر انقلاب بر چنین میراثی استوار است و چنین غایتی را طلب می‌کند و هنری که جهان را می‌سازد و خود را؛ هنر انقلاب، هنری تبعید شده به موزه‌ها و هنری سطحی نیست.

دادممان درباره تغییر مدیریت در حوزه هنری استان اصفهان، گفت: از زحمات مجتبی شاه‌مرادی تقدیر و تشکر می‌کنم و از همه عزیزانی که در این مدت کمتر از یکسال به هنرمندان اصیل اصفهانی خدمت کردند نیز کمال تشکر را دارم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: امروز حوزه هنری سرزنده است و در میدان به دنبال دغدغه‌های اصیل انقلاب در اصفهان است؛ احمد نوری را پیش از بازگشت به اصفهان می‌شناسم، فردی مجاهد و فهیم است و امیدوارم بار مسؤولیت سنگینی که روی دوش او است را به جلو ببرد؛ فرصت تغییر مدیریت، فرصتی برای اندیشه دوباره است، امیدوارم با برطرف کردن کاستی‌ها حرکت حوزه هنری اصفهان متعالی‌تر شود.

به بازخوانی سنت اصیل هنر ایرانی نیازمندیم

میثم مرادی بیناباج، معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری نیز در این مراسم، گفت: مجتبی شاه‌مرادی در مدت تصدی‌گری حوزه هنری استان اصفهان تلاش‌های چشم‌گیری برای روشن شدن چراغ هنر در استان داشت و رویدادهایی که در زمان مدیریت او رقم خورد، خون تازه‌ای در رگ‌های حوزه هنری اصفهان جاری کرد.

وی افزود: فردی که امروز سکان حوزه هنری اصفهان را در دست می‌گیرد، شناخته شده است و تجارب مشخصی در حوزه سینما و رسانه دارد؛ همچنین در مدت مدیریت شاه‌مرادی، احمد نوری در سمت معاونت اداری و مالی حوزه هنری اصفهان فعالیت داشت و با ساختار حوزه کاملاً آشنا است.

مرادی بیناباج تأکید کرد: امروز به بازخوانی سنت اصیل هنر ایرانی در عصر ایران اسلامی نیاز داریم و حوزه هنری اصفهان می‌تواند از عهده آن برآید.

حوزه هنری؛ قلب تپنده فرهنگ و هنر نصف‌ جهان

احمد نوری، رئیس جدید حوزه هنری اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: در ۱۰ ماه گذشته کنار مجتبی شاه‌مرادی قرار داشتم و خدارا شاکرم که توفیق خدمت به عنوان رئیس حوزه هنری اصفهان نصیب من شد. ذات تشکیل حوزه هنری به واسطه انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: از مجتبی شاه‌مرادی حلالیت می‌طلبم و هم‌اکنون که وی به سازمان فرهنگی شهرداری منتقل شده، احساس دوری ندارم‌. امیدوارم این دو نهاد همکاری‌های خوبی داشته باشند.

نوری  با اشاره به ریل‌گذاری حوزه هنری اصفهان، توضیح داد: حوزه هنری در دوره جدید با شعار «حوزه هنری؛ قلب تپنده فرهنگ و هنر نصف جهان» مانور داد و بین همه نهادهای فرهنگی و هنری ارتباط برقرار شد و این شعار یعنی ما در کنار همه نهادها هستیم و در راستای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی تلاش خواهیم کرد.

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری گفت: در بخش‌های مختلف از جمله رویدادها فعالیت‌های ویژه‌ای داریم و در تلاش هستیم استعدادهای هنری را در کل استان کشف کنیم. اصفهان همواره از دو سرچشمه زاینده رود و هنر حیات خود را می‌گرفته، زاینده‌رود به هر دلیلی خشک است و اثرات آن را می‌بینیم، امیدوارم هرچه زودتر آب زاینده‌رود جاری شود.

وی تأکید کرد: باید تلاش کرد تا هنر اصفهان کم‌رونق نشود و با کمک همه باید اصفهان، پویایی هنر خود را حفظ کند. همچنین ترویج هنر معاصر ایران اسلامی، ترویج هنر اسلامی و تاریخ شفاهی در اصفهان یک ظرفیت کم‌نظیر دارد و باید به آن توجه شود.

نوری افزود: باید گردشگری هنری در اصفهان را که استانداری هم بر آن تأکید دارد، رونق داد و بر روی آن کار کرد.

بزرگ‌ترین افتخار ما بازگرداندن هنرمندان به حوزه هنری بوده است

مجتبی شاه‌مرادی، رئیس سابق حوزه هنری اصفهان نیز در آیین تکریم خود گفت: اگر همراهی و هم‌دلی در حوزه وجود نداشت، هیچ فعالیتی در این مدت صورت نمی‌گرفت؛ احمد نوری مانند یک برادر در تمام دوران مدیریت در کنار من قرار گرفت و برای ایشان که به عنوان رئیس جدید حوزه هنری اصفهان معرفی شدند، خوشحال هستم.

وی ادامه داد: امیدوارم چرخ حوزه هنری هر روز پرشتاب‌تر از گذشته بچرخد؛ در دوره مدیریت خود اگرچه در برخی از بخش‌ها از ریل‌گذاری‌های سراسری خارج شدیم، اما مدیران عالی حوزه هنری همواره از ما حمایت کردند. تلاش کردیم حوزه هنری خانه هنرمندان اصفهانی باشد و هنرمندان نیز با این تشکیلات آشتی کنند.

شاهمرادی افزود: سعی کردیم حوزه هنری را یک شریک خوب برای رویدادهای فرهنگی و هنری کنیم. اگر همدلی نباشد، کاری برای فرهنگ و هنر شهر نمی‌توان انجام داد و تصور می‌کنم روابط بین سازمان‌های مختلف بهبود یافته است. بزرگ‌ترین افتخار ما بازگرداندن هنرمندان به حوزه هنری بوده است.

رئیس سابق حوزه هنری استان اصفهان پیشنهاد واگذاری برخی تصمیم‌گیری‌ها را به مدیران استانی داد و تصریح کرد: استان اصفهان با فاصله زیادی از دیگر استان‌ها توانایی و بضاعت برگزاری اتفاقات مهم فرهنگی و هنری را دارد و خواهش دارم برخی از تصمیم‌گیری‌ها به استان‌ها واگذار شود.

وی تأکید کرد: اصفهان جان ماست و نسبت به آن بی‌مهر شدیم، نسبت به این شهر آنجور که باید و شاید حق خود را ادا نکرده‌ایم. برای اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی باید توجه بیشتری به اصفهان کرد. اصفهان چیزی جز هنر و تمدن ایران اسلامی نیست و تکریم اصفهان، تکریم این جنس هنر و فرهنگ است.

به گزارش برگزیده های ایران، در مراسم امروز مجتبی شاه‌مرادی، رئیس سابق حوزه هنری استان اصفهان تکریم و احمد نوری به عنوان رئیس جدید حوزه هنری استان اصفهان معارفه شد. شاه‌مرادی هم‌اکنون به عنوان رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا