اخبار روز

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۲۵؛ هشدار هواشناسی برای وقوع طوفان در نوار شرقی کشور

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۵/۲۵؛ هشدار هواشناسی برای وقوع طوفان در نوار شرقی کشور

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف است. در بعدازظهر در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ارتفاعات غرب و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

اواخر وقت جمعه در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل، شمال کردستان،‌ زنجان،‌ غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران افزایش ابر،‌ رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه آینده علاوه بر این مناطق در ارتفاعات البرز شرقی نیز بارش روی می‌دهد. طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان و مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

توصیف سامانه: تداوم گرادیان فشاری

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۸

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۵: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق کرمان و نوار شرقی خراسان جنوبی.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۶: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی.

جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۲۷: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی.

شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۸: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از رفت‌وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۲۷

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد جنوب شرقی ـ شمال شرقی در محدوده سواحل استان هرمزگان (به‌ویژه در دریای عمان و غرب تنگه هرمز) و بوشهر (به‌ویژه در سواحل جنوبی) تا حداکثر ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر (با تأکید بر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات ظهر تا اوایل شب).

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۵: منطقه ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۶: منطقه ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۲۷: منطقه دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی وآسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد در کشتی‌های تجاری.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا