خراسان رضوی

هوای مشهد ناسالم شد/ آخر هفته بارانی در خراسان رضوی

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، اظهار‌کرد: طبق تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره تا پنج‎شنبه، ۲۰ آبان‌، جوی به نسبت پایدار بر استان حاکم خواهد بود.

وی افزود: همچنین غلظت آلاینده‌های جوی نیز طی این مدت در شهرهای بزرگ و صنعتی خراسان رضوی به‌ خصوص در مشهد افزایش خواهد یافت؛ به‌ طوری‌ که در مشهد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار خواهد گرفت اما از ساعات پایانی فردا با ورود سامانه ناپایدار جوی ابرناکی افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان‌کرد: از بعد از ظهر روز پنجشنبه به تدریج بر میزان ابرناکی در استان افزوده شده و از جمعه، ۲۱ آبان، در شمال استان بارش‌های پراکنده باران آغاز خواهد شد.

اثمری گفت: همچنین روز شنبه هفته آینده بر وسعت و میزان بارش افزوده خواهد شد؛ به طوری که برای مناطقی از استان بارش باران و در مناطق کوهستانی سردسیر بارش پراکنده باران، برف و تشکیل مه پیش‌‎بینی می‎‌شود؛ ضمن اینکه روند افزایش دمای هوا تا پنج‎شنبه هفته آینده ادامه دارد.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک درجه زیر صفر تا ۱۵ درجه در نوسان بوده است و همچنین بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۷ درجه و کمینه دمای هوای آن به ۲ درجه خواهد رسید.

وی تصریح‌کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۶ درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۸ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا