گیلان

هوای گیلان آخر هفته تا ۱۲ درجه سرد می‌شود

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوای استان گیلان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت امواج کم و بیش ناپایدار در منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان برای روزهای پایانی هفته افزود: شرایط جوی تا عصر چهارشنبه برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و روند افزایش نسبی دما مهیا است اما به تدریج از عصر چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و شمالی شدن جریانات، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، کاهش نسبی دما؛ در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد گاها شدید و برای ارتفاعات بالادست بارش برف مهیا است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان  خبر داد و گفت: این هشدار در پی نفوذ توده هوای بارشی و سرد و همراه با وزش باد در استان گیلان صادر شده و از اواخر روز چهارشنبه در گیلان شروع و تا روز جمعه نیز ادامه دارد.

دادرس با اشاره به نوع مخاطرات سامانه سرد و بارشی در گیلان بیان کرد: این سامانه بارشی مخاطراتی نظیر بارندگی، وزش باد در بعضی نقاط خیلی شدید، کاهش دما به طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بالادست با بارش برف همراه خواهد بود.

وی همچنین آبگرفتگی، احتمال آسیب به سازه های سست و موقتی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان اب در مسیل ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها را از جمله اثر مخاطرات قابل پیش‌بینی دانست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا