Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
هوش های مصنوعی که توهم می‌زنند و هذیان می‌گویند! - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

هوش های مصنوعی که توهم می‌زنند و هذیان می‌گویند!

هوش های مصنوعی که توهم می‌زنند و هذیان می‌گویند!

رئیس بخش موتور جستجوی گوگل در مصاحبه جدیدی به تله‌های بالقوه استفاده از هوش مصنوعی در چت‌بات‌ها اشاره کرده است. او می‌گوید کاربران و شرکت‌ها باید مراقب باشند؛ چرا که این فناوری می‌تواند به پدیده‌ای موسوم به توهم و هذیان دچار شود.

«پراباکار رغوان»، معاون ارشد گوگل و رئیس بخش موتور جستجو، اخیراً با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag مصاحبه کرده است. رویترز می‌گوید در بخشی از این مصاحبه آمده است: «این شکل از هوش مصنوعی که ما اکنون درحال حرف‌زدن درباره آن هستیم، گاهی اوقات می‌تواند به چیزی منتهی شود که به آن توهم می‌گوییم.»

رغوان توضیح می‌دهد که سیستم‌های کامپیوتری با کمک هوش مصنوعی می‌توانند محتواهایی را تولید کنند که متقاعدکننده به‌نظر می‌رسند، اما درحقیقت کاملاً ساختگی هستند. او می‌گوید یکی از وظایف اصلی آن‌ها در گوگل محدودسازی این مشکل به کمترین حد ممکن بوده است.

هوش های مصنوعی که توهم می‌زنند و هذیان می‌گویند!

گوگل توسعه مسئولانه هوش مصنوعی را در پیش گرفته است

از زمان اعلام همکاری جدید مایکروسافت با OpenAI و پیاده‌سازی نسخه پیشرفته‌تر ChatGPT در بینگ و مرورگر اج، گوگل خطر را احساس کرده است و آن‌ها هم از فناوری هوش مصنوعی خود برای موتور جستجویشان پرده برداشته‌اند. رغوان می‌گوید: «ما شرایط اضطرار را به‌وضوح حس می‌کنیم، اما درعین‌حال احساس مسئولیت هم می‌کنیم؛ قطعاً نمی‌خواهیم عموم کاربران را گمراه کنیم.»

گوگل چند روز پیش از فناوری هوش مصنوعی جدیدی به‌ نام Bard پرده برداشت و بعد یک روز پس از رویداد مایکروسافت، دموی این فناوری را به نمایش گذاشت. «بارد» نسخه‌ای ساده‌شده از فناوری LaMDA است که می‌خواهد با کمک کاربران توسعه پیدا کند. بااین‌حال، اقبال عمومی نسبت به این فناوری چندان مثبت نبوده است.

هوش مصنوعی Bard در ویدیوی تبلیغاتی این فناوری به سؤال مطرح‌شده پاسخ نادرستی داد که این اتفاق باعث افت قابل‌توجه قیمت سهام این شرکت شد. برآوردها نشان می‌دهند که گوگل در یک روز ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست داده است.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا