سمنان

هکر سایبری از جنس دوست صمیمی

هکر سایبری از جنس دوست صمیمی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ،سرهنگ ” محمدرضا فدائیان ” در تشریح این خبر گفت : برابر اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناسی حساب کاربری وی در تلگرام را هک می کند ، با توجه به حساسیت موضوع پرونده تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود : کارشناسان پلیس فتا باتوجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده ، با استفاده از سامانه های تخصصی و اقدامات فنی ، در کمترین زمان ممکن هویت متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار کردند .

سرهنگ فدائیان با اعتراف متهم در روبرو شدن با مستندات غیرقابل انکار پلیس ، اشاره و اضافه کرد : با توجه به اینکه وی از دوستان شاکی پرونده بود ، با مذاکرات کارشناسان پلیس فتا منجر به صلح و سازش پرونده شد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی بیان داشت : برابر قانون هرگاه شخصی به طور غیرمجاز به داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد ، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است ، لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه داشته باشند .

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی ، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE IR گزارش نمایند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا