چهارمحال و بختیاری

هیچ اعتباری در حوزه توانبخشی برگشت نخورده است/ رفع مشکل کمبود سمعک و باطری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، نرگس عسگری صبح امروز در نشست خبری که در آستانه ۱۲ آذر روز معلولین برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه توانبخشی هیچ اعتباری برگشت نخورده است، گفت: کمبود سمعک و باطری در استان برطرف شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱ هزار و ۹۱۶ فرد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند، ادامه داد: از این تعداد ۴۱ درصد دارای معلولیت جسمی حرکتی، ۲۰ درصد ذهنی، ۱۳/۸ درصد بینایی، ۱۲/۲۴ شنوایی، ۱۱/۶ درصد اعصاب و روان و بیش از یک درصد دارای معلولیت صوت و گفتار هستند.

وی افزود: میزان معلولیت از خیلی شدید تا خفیف توسط کمیسیون پزشکی بهزیستی مشخص می‌شود.

عسگری با بیان اینکه تشکیل صندوق‌های خرد محلی متشکل از افراد کم درآمد دارای معلولیت و با هدف توانمندسازی و ظرفیت‌سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد، اضافه کرد: در حال حاضر در استان ۳۳ صندوق با عضویت ۷۶۱ معلول فعال است.

معرفی فرخشهر، به عنوان شهر بدون مانع

وی عنوان کرد: امسال شهر فرخشهر به عنوان شهر بدون مانع در استان معرفی خواهد شد و اقدامات لازم برای مناسب‌سازی این شهر در دست انجام است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در سال جاری، تاکنون تعداد ۲۹۹ نفر از افراد دارای معلولیت از مناسب‌سازی مسکن و تجهیزات فعالیت‌های روزمره زندگی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره با پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان دارای معلولیت دانشگاه‌های دولتی، افزود: در سال جاری ۲ هزار و ۵۸۹ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۹۸ دانشجوی دارای معلولیت کمک هزینه شهریه دانشگاه دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به افراد دارای معلولیت به منظور تسهیل و بهبود شرایط تردد، اظهار داشت: امسال به یک هزار و ۴۴۷ نفر طبق دستورالعمل بسته تردد پرداخت گردیده است و همچنین ۱۷ نفر از معلولان پلاک ویژه طرح ترافیک دریافت کرده‌اند.

وی افزود: امسال به ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به بیماری فنیل کتونوری کمک هزینه درمان و تغذیه پرداخت شده است.

واکسیناسیون ۹۸ درصدی کرونا در مراکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان و معلولین

عسگری در ادامه با اشاره به واکسیناسیون ۹۸ درصدی کرونا در مراکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان و معلولین، گفت: همچنین با آغاز فصل سرما همه این مددجویان واکسن آنفلوانزا را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر به دنبال برنامه‌ریزی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا هستیم.

وی  عنوان کرد: بیشترین افراد دارای معلولیت در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن زندگی می‌کنند.

گفتنی است، «پیش بسوی دنیایی فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» شعار امسال روز جهانی معلولین است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا