سیاسی

هیچ انسان مومن و آزاده‌ای سازش با مستکبر را نمی پذیرد

محمدحسین کاظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی برگزیده های ایران گفت: یوم الله ۱۳ آبان در جمهوری اسلامی ایران یادآور یک مهم است و آن هم تسخیر لانه جاسوسی به دست دانش آموزانی که به بلوغ فکری و اجتماعی رسیده بودند و یادآور شجاعت ها و درس های مهم آن عزیزان است.

وی افزود: استکبار و مبارزه با استکبار و یا همان استکبار ستیزی می تواند در جبهه های مختلفی شکل بگیرد استکبار سیاسی، استکبار فرهنگی، استکبار اقتصادی و… در قرن جدید و در گام دوم انقلاب اسلامی، ایران عزیزمان با چالش هایی روبرو است که به اقتضا زمان و با توجه به شرایط حساس سیاسی، مدیریتی و اجتماعی به وجود آمده است.

کاظمی ادامه داد: اگرچه در سال ۵۷ به دست دلیران دانش آموز و دانشجو لانه جاسوسی و مرکز ایجاد فتنه تسخیر شد اما دشمن زخم خورده سال های بعد در لباسی اتو کشیده و شیک با دستانی چدنی با روکش مخملی آمد و با لبخندهای خود دل برخی سیاسیون را برد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: هدف دشمن بعد از سال ۵۷ بخش فرهنگی انقلاب اسلامی و سلطه بر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده و هست و بعد از مقوله فرهنگ مقوله اقتصاد و معیشت مردم و سپس جنگ های سایبری هدف نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جنگ سخت قرار گرفته است. پس باید در قرن پیش رو و در گام دوم انقلاب اسلامی مبارزه با سلطه و استکبار ستیزی در میدان جنگ نرم و در جبهه های فرهنگی، اقتصادی و سایبری باشد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: مقوله فرهنگ و تغییر سبک زندگی ایرانی – اسلامی به سبک زندگی غربی باعث می شود که هویت اصیل ایرانی -اسلامی تغییر کرده و ارزش ها و ضد ارزش های اسلامی جای خود را به ارزش ها و ضدارزش های غربی بدهند. بحث تغییر فرهنگ با نفوذ های اولیه اتفاق می افتد و در غفلت مسئولان، خواص و نخبگان جامعه به آرامی افزایش پیدا می کند و درصورتی که مسئولان نگاه عمیق و علمی نداشته باشند به مسائل فرهنگی این تغییر سرعت گرفته و می شود تهاجم فرهنگی.

وی گفت: افزایش روز افزون رسانه ها و تولید محتوا غربی و ضد ارزش که دل فرهنگ، سبک زندگی و نظام خانواده را نشانه رفته مصداق عینی سلطه و استکبار است و نیاز هست که مسئولین اجرایی، قانون گذار و نظارتی با کمک عوام و خواص متعهد و دلسوز جامعه با تسخیر لانه های عملیات علیه فرهنگ اصیل ایرانی جبران گذشته نموده و در مقابل این از هم گسیختگی فرهنگی که بار ها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و با تعابیری همچون ناتو فرهنگی، شبیخون فرهنگی، نفوذ و تهاجم فرهنگی از آن یاد کرده اند، اقدامات موثری صورت بگیرد.

کاظمی تصریح کرد: در بحث اقتصادی و فشارهای نظام سلطه رد پای بی کفایتی برخی مدیران و مسئولان سابق دیده می شود که به جای مبارزه با سلطه و استکبار ستیزی دل خوش کرده بودند به منشا استکبار و فکر می کردند که لبخند و لباس شیک و فشردن دست از سوی مستکبرین باعث می شود که مشکلات اقتصادی مردم حل بشود ولی جای بسی تاسف دارد که آقایان حتی پیام ۱۳ آبان رو درک نکرده بودند.

وی گفت: در گام دوم انقلاب باید مبارزه با استکبار در بخش اقتصاد توجه به راهبردهای اعلامی از سوی مقام معظم رهبری و عمل واقعی به شعار های اقتصادی سال می تواند محقق بشود. برای استکبار ستیزی در بخش اقتصادی باید اولا اقتصاد ایران مقاوم باشد به تحریم ها و فشار های بیگانگان که این امر با کاهش وابستگی به نفت و جدا کردن سیاست اقتصادی از سیاست صادرات تک محصولی محقق خواهد شد. ثانیا توجه به ظرفیت عظیم همسایگان و به خصوص کشور هایی که با جمهوری اسلامی ایران دارایی اشتراکات قومی، فرهنگی و مذهبی هستند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: در بخش سایبری و حمله سخت که نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران با تابعیت از مقام معظم رهبری و با سرلوحه قرار دادن منویات ایشان، دست به موفقیت های چشم گیری زده اند که می توانند در هر سطحی با گستاخی ها و دست اندازی های سلطه گران و مستکبران مبارزه کنند و پاسخ درخور بدهد. اتفاق اخیر و موفقیت سپاه قهرمان در مبارزه با منشا استکبارجهانی در دل دریا گواه بر این امر است.
کاظمی یادآور شد: با توجه به موراد ذکر شده نوع استکبار و نوع استکبار ستیزی از حالت سخت تبدیل به حالت نرم و فضای رسانه ای و سایبری شده است که لازم هست دانشجویان، دانش اموزان و همه آحاد جامعه خود را برای مبارزه در این جبهه جدید آماده کنند.

وی افزود: بحث مبارزه ایران با استکبار جهانی و نظام سلطه و تقابل با روح و خوی استکبار علاوه بر بحث اعتقادی، اسلامی و دینی بحث غیرت و اقتدار ملی است. خوی استکبار این است که هویت ملی یک ملت را از بین می برد و باعث تحقیر و سرخوردگی آن ملت می شود و علاوه بر این منابع مادی آن ملت را غارت کرده و در همه امور داخلی آن کشور دخالت می کند.

کاظمی افزود: خوی استکباری و سلطه گری خوی درندگی و وحشی گری است پس هر انسان، گروه و ملتی که آزاده باشند این تجاوز به هویت، منابع، فرهنگ و سیاست خود را نمی پذیرد. علاوه بر اینها برای مردم مسلمان ایران آموزه های دینی و اعتقادی هم مانع از پذیرش ظلم و ستم بیگانگان و مستکبران می شود. با توجه به موارد ذکر شده سازش با مستکبر را هیچ انسان مومن و آزاده ای نمی پذیرد.

وی ادامه داد: کشوری که خوی استکباری دارد خواهان تسلط کامل به همه بخش های ملت های دیگر هست نه دنبال سازش و امتیاز دادن به دیگران. برجام تجربه تلخ اعتماد به مستکبر است. تجربه ای که به همه نشان داد مستکبر می خندد قول می دهد ولی در پشت برده دنبال تسلط و تصرف است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: در ۴۰ سال اخیر دولتهایی بوده اند که از رویکرد مقاومت پیروی نکرده اند و به دنبال سازش بودند، چرا در زمان این دولت‌ها اتفاق قابل توجهی رخ نداد؟ همانطور که ذکر شد مستکبر و نظام سلطه اگر مقاومتی نبیند جری تر شده و با گستاخی تمام روی به غارت و به در دست گرفتن منابع، فکر و اندیشه، فرهنگ، نظام اجتماعی و همه بخش های ملت های دیگر می شود، هدف مستکبر از سازش پیشرفت و آبادانی طرف مقابل نیست بلکه هدف مستکبر از سازش دست یافتن به همه اهداف سلطه گرانه خود با روپوش قانونی است. هر چند در خوی استکبار پای بندی به قانون وجود ندارد.

وی افزود: پس هر دولتی یا هر مسئولی فکر این را دارد که می توان با غربی ها و بالاخص آمریکا سازش کرد و نفع برد سخت در اشتباه هست و باید ایشان را از خواب غفلت بیدار کرد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: ایران در طول سالیان قبل از انقلاب اسلامی نتیجه اعتماد و سازش و حضور استکبار را دیده است. از بعد کودتای سال ۳۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در مدت حضور آمریکا ایران شاهد به یغما رفتن منابع مادی خود بود و مستکبرین حتی راضی به منابع نبودند و فرهنگ را عوض میکردند و کودتا میکردند و حکومت تغییر می دادند.

وی گفت: راه و روش سردار عزیز و سید الشهدای جبهه مقاومت سردار سلیمانی می تواند الگوی مناسبی برای دولتها در مواجهه با استکبار باشد. همانا نظر به منویات مقام معظم رهبری این شهید بزرگوار هم با شهادت خود و با آن تشیع بی سابقه استکبار را شکست داد و هم در زمان زنده بودنشان و با مبارزه میدانی با مستکبران. مقاومت و اطاعت از فرامین ولی امر و توکل بر خداوند متعال از رمز های پیروزی بر مستکبران است.

کاظمی گفت: هر انسانی که آزاده باشد به خود اجازه فکر کردن در رابطه با سازش با مستکبر را نمی دهد چه برسد به تلاش برای سازش.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا