گیلان

هیچ توجیهی برای عدم بازگشایی در گیلان پذیرفتنی نیست

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با بیان اینکه  افزایش روند بیماری در برخی از استان‌ها بسیا نگران کننده است، اظهار کرد:  افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز در بسیاری از استان‌ها و کاهش وضعیت شهرستان‌های با رنگ آبی، هشداری برای عموم جامعه محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به زرد بودن وضعیت کرونایی در اکثر شهرستان‌های گیلان گفت: گیلان دارای یک شهرستان با رنگ آبی و نارنجی است ولی در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از استان‌های در رده آخر جدول کشوری هستیم که در صورت عدم جدیت در این زمینه، با موج ششم این بیماری مواجه خواهیم شد.

رئیس ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای گیلان با تأکید بر لزوم ضرورت پوشش کامل واکسیناسیون در سطح گیلان افزود: دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و سپاه، خواستار تقویت اجرای طرح شهید سلیمانی به خوبی عمل کردند که جای بسیار قدردانی دارد.

عباسی نقش رسانه در اقناع سازی مردم نسبت به مشارکت در طرح واکسیناسیون را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: باتوجه به تأمین واکسن مورد نیاز مردم از سوی دولت، باید از ظرفیت بالای رسانه‌ها و صدا و سیما در اقناع سازی مردم نسبت به مشارکت در طرح واکسیناسیون استفاده حداکثری شود.

وی با درخواست از استانداران در خصوص تشکیل مستمر جلسات شهرستانی تصریح کرد: فرمانداران با تشکیل مستمر جلسات شهرستانی موضوعات مرتبط را با جدیت بیشتری دنبال کنند چراکه نباید منتظر تغییر وضعیت نمودارها و پرخطرشدن شهرستان ها باشیم.

استاندار گیلان به تأکید رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اول آذرماه باتوجه به نقش و اهمیت فضاهای علمی و آموزشی در پویایی جامعه اشاره کرد و گفت:  دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه آموزش عالی و آموزش و پرورش، موانع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را برطرف کنند.

به گفته عباسی باتوجه به اولویت فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان بالای ۱۲ سال در خصوص واکسیناسیون، هیچ توجیهی برای عدم بازگشایی این مراکز وجود ندارد و برای خوابگاه ها و ایاب و ذهاب نیز ملاحظاتی درنظرگرفته می شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا