خراسان رضوی

هیچ جاده بین شهری در خراسان رضوی به دلیل برف مسدود نخواهد ماند

هیچ جاده بین شهری در خراسان رضوی به دلیل برف مسدود نخواهد ماند

به گزارش برگزیده های ایران از خراسان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در گزارش وضعیت جوی محورهای استان و اعمال محدودیت های ترافیکی گفت: با وجود احتمال کاهش دمای هوا تا منفی ۲۰ درجه، همه امکانات و نیروهای راهداری را برای پیشگیری از مسدودیت محورهای بین شهری به کار می‌گیریم.
جعفر شهامت در این باره گفت: درحال حاضر محورهای کنارگذر شمالی شهر مشهد، جاده غیرشریانی مشهد-کلات و جاده قدیم مشهد-باغچه بدلیل محدودیت دید افقی و لغزندگی آسفالت مسدود هستند. همچنین وضعیت جوی در اکثرمحورها بصورت صاف تا نیمه ابری است اما بارش برف پراکنده در محور مشهد-کلات و کولاک در محور باغچه – تربت حیدریه(پیچ زاغه ها) ادامه دارد.
وی افزود: هرچند سامانه بارشی از استان خارج شده اما با توجه به میزان بارشها و سفید پوش شدن استان، برودت هوا در حال افزایش(تا منفی ۲۰ درجه) است و احتمال یخ زدگی معابر می‌رود. البته با استفاده از توان کامل نیروها و ماشین آلات راهداری شامل ۵۷۳ نفر راهدار و ۳۲۷ دستگاه ماشین آلات همه تلاش خود را برای پیشگیری از انسداد محورها به کار بسته‌ایم. از این جمله تا ظهر امروز نزدیک به ۷ هزار تن شن و نمک پاشی و حدود ۱۰ هزار کیلومتر برف‌روبی به انجام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون به ۹۶ دستگاه خودرو نیز امدادرسانی شده ادامه داد: در برودت زیاد و هنگام وزش بادهای شدید، بویژه در گردنه ها عملیات های برف روبی و شن نمک پاشی و یخ زدایی محورها تقریبا بی اثر است، لذا توصیه اکید داریم رانندگان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و از اخرین وضعیت راهها و مسیر اطلاع حاصل کنند.
علاوه بر این این با عنایت به برودت هوا حتی‌المقدور از سفرهای غیر ضروری پرهیز و در سفرهای ضروری ابتدا از وضعیت سیستم گرمایشی خودرو، میزان ذخیره سوخت، بهمراه داشتن تجهیزات و ملزومات زمستانی لازم شامل زنجیر چرخ و اندکی آذوغه و لباس های گرم اطمینان حاصل کنند.
شهامت با بیان اینکه پیش بینی بارش تا پایان هفته توسط سازمان هواشناسی اعلام نشده خاطرنشان کرد: کاهش دما در گردنه ها و نقاط سردسیر و محورهای شمالی و شرقی استان محتمل خواهد بود. از اینرو ساکنین شهرها و روستاهای استان و مسافرینی که قصد سفر به استان خراسان رضوی دارند حتما جانب احتیاط و بررسی شرایط ایمنی را لحاظ کنند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا