اصفهان

هیچ موردی ازابتلا به سویه اٌمیکرون در استان اصفهان ثبت نشده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان عصر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه درخصوص شرایط فعلی جدید کرونا ابلاغیه‌ای از سمت وزیر کشور ارسال شده است، اظهار داشت:  ابلاغ جدید وزیر کشور می‌تواند بستر خوبی باشد تا با گزارش و خبر دادن بستر را برای اقناع مردم درخصوص دز اول و سوم فراهم کنیم. 

وی با بیان اینکه در گزارش‌های ارائه شده شاهد بودیم پیک آخر روندی طولانی‌تر نسبت به دیگر پیک‌ها داشته است و در چنین شرایطی انسان‌ها دچار فرسایش می‌شوند و در این مسیر پایداری و مقاومت ضروری است، توضیح داد: در جلسه شنبه که با رئیس جمهور داشتیم شاهد بودیم برخی استان‌ها با کم شدن رعایت‌ها به سمت پیک می‌روند اما در استان اصفهان چنین اتفاقی نیفتاده و نیاز است همین روند با مراقبت‌ها ادامه پیدا کند تا نسبت به اهداف عالیه‌ای که مجموعه ستاد مبارزه با کرونا دنبال می‌کند برسیم.

مرتضوی تأکید کرد: سویه امیکرون در راه است و اخباری که از آن می‌رسد نگران کننده است؛ نیاز است از این بستر هم برای افزایش تعداد نفراتی که دز اول را تزریق می‌کنند  و هم برای دز دوم و سوم واکسیناسیون استفاده کرد و می‌توان در قالب کمیته اطلاع‌رسانی و محتوا به این موارد رسید.

استاندار اصفهان یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی نیاز جدی‌تری به کلیه مراکزی که واکسیناسیون انجام می‌دهند و پشتیبانی‌های مورد نیاز داریم و نیاز است فرمانداران مراقبت‌های لازم را انجام دهند و در قالب طرح شهید سلیمانی نسبت به نظارت بر موارد مختلف اقدام کنند تا دچار چالش نشویم. 

وی با تأکید بر اینکه نیاز است همتی جدی بر سر کار بیاید توضیح داد: نیاز است طبق دستورالعمل وزارت کشور کمیته سلامت و اطلا‌ع‌رسانی‌ ستاد در اصفهان و کاشان برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند تا با مواجهه صحیح و علمی مناسب شرایط را برای مباحث آموزش و اطلاع‌رسانی درخصوص امیکرون به جامعه القاء کنند.

مرتضوی یادآور شد: اداراتی مانند فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌ها که مربوط به ورود و خروج افراد است، طبق دستورالعمل وزیر کشور مراقبت‌ها را مد نظر داشته باشند؛ شهرداری‌ها ضمن همکاری با ستادهای شهرستانی در اجرای طرح‌های کنترلی پیشگیرانه خصوصا در زمینه مل و نقل همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار اصفهان با تأکید بر نقش اتاق اصناف اظهار کرد: اتاق اصناف نیز با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و نگرانی‌هایی که درخصوص امیکرون وجود دارد نیاز است در بحث‌های آموزشی، کنترل و نظارت، رعایت پروتکل‌ها بیش‌تر مراقبت داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشویم.

وی در پایان بیان داشت: اگر مراقبت خودمان را در حداکثر نگه‌داریم مردم نیز عمل بیش‌تری خواهند داشت و نیاز است دستگاه‌های نظارتی در بحث عدم رعایت از اخطار دوستانه فاصله بگیرند. 

تا کنون در اصفهان ابتلا به امیکرون اثبات نشده است

در ادامه این جلسه شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: اتفاقی که هفته گذشته در ایران رخ داد، اثبات سویه امیکرون بود که شخص مبتلا و خانواده‌اش در تهران هستند و در اصفهان ثابت شده این مورد وجود ندارد اما با توجه به اینکه در کشورهای همسایه این اتفاق افتاد مشخص بود در ایران هم رخ می‌دهد. 

وی تأکید کرد: این سویه از جهت سرعت سرایت انتقال می‌طلبد اقدامات را به طور شدید اعمال کنیم زیرا در کشورها روزانه حدود ۸٠ تا ۹٠ هزار بیمار دارند و تعدا مبتلایان در هر روز ۲ برابر روز قبل است. 

شیرانی عنوان کرد: بیش‌ترین انتقال بیماری در تراکم جمعیت بالا است و نکته دیگر این ویروس جهش‌های متعدد آن است اما شاید به نسبت دلتا بستری آن کم‌تر باشد. 

در اصفهان مشکلی برای تأمین واکسن نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: نیاز است دز سوم واکسن حتما انجام شود و از روز قبل اعلام شد افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دز سوم مراجعه کنند و جز یک مدل واکسن، مشکلی برای واکسن نداریم. 

وی اظهار کرد: ۲۹۳ هزار نفر از جمعیت هدف، واکسن دز سوم خود را دریافت کردند یعنی ۱۸.۸ درصد؛ در کنار تشویق برای دز سوم واکسن، رعایت دستورالعمل‌ها خصوصا ماسک ضروری است. 

شیرانی با قرائت بندهایی از دستورالعمل ارسال شده از سمت وزیر کشور درخصوص سویه امیکرون گفت: اصل کارمان اعمال محدودیت‌های هوشمند است و نیاز است سیاست‌های محدودیت‌های هوشمند از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام شود. 

مراکز تجمیعی واکسن با تمام قوت به کار خود ادامه دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: روز قبل جلسه رؤسای دانشگاه‌ها با وزیر بود و بنا شد مراکز تجمیعی با تمام قوت برای دز سوم واکسن ادامه داشته باشد اما برخی مراکز دستور تخلیه دادند و خواهش‌مان این است این مراکز تعطیل نشود. 

وی خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد فکر نکند بحث نیاز به اکسیژن به پایان رسیده و نیاز است طبق روال قبل موضوع پیش برود. 

بیژن ایرج، مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص آمار ابتلا به کرونا در سویه‌های مختلف کرونا اظهار داشت: در سویه اول ابتلای هر شخص باعث مبتلا شدن ۲.۵ نفر، در سویه دلتا ۷ و در این سویه بیش از ۱٠ نفر مبتلا خواهند شد یعنی در این سویه به سمت بحث قرنطینه نمی‌توانیم برویم و نیاز به اقداماتی دیگر مانند افزایش تعداد تست‌ها است. 

وی تأکید کرد: تاثیر دز دوم واکسن بر سویه امیکرون حدود ۱٠ تا ۳٠ درصد است و تنها راه رفتن به سمت دز سوم واکسن است، با ۲دز اول سطح آنتی‌بادی برای مصون ماندن از سویه جدید کافی نیست. 

تنها راه حفاظت در برابر امیکرون، تزریق دز سوم واکسن

ایرج عنوان کرد: حدود ۷٠ درصد اثربخشی با دز سوم واکسن افزایش پیدا خواهد کرد و اگر این سویه وارد استان شود، در عرض ۲ هفته فراگیر خواهد شد. 

مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: تفاوت این سویه با دیگر سویه‌ها، ۲برابر شدن آمار نسبت به روز قبل است و هر شخصی ۱٠ نفر را مبتلا خواهد کرد. 

وی اظهار کرد: بین ۲ نوع سویه کرونا، آنفولانزا گسترش پیدا کرده است؛ سال گذشته تنها ۱بستری آنفولانزا در اردستان داشتیم اما تا به الآن حدود ۱۵ تا ۲٠ درصد تست‌های آنفولانزا مثبت است و پیشنهاد می‌شود افراد با خطر بالا و پرسنل بهداشت واکسن آنفولانزا را دریافت کنند و مردم نیز به سمت دز سوم واکسن سوق داده شوند

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا