خراسان رضوی

هیچ پروژه ای قبل از پیوست معلولان نباید مجوز بگیرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم بهره برداری و رونمایی از فضاهای تفریحی ورزشی، کتب و ناوگان اتوبوسرانی ویژه افراد دارای معلولیت که با حضور استاندار خراسان رضوی، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران استانی و شهری برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت جهان به نوعی دارای وضعیت ویژه هستند؛ افرادی که ثابت کردند در سیاست، هنر، کار آفرینی و ورزش چیزی از بقیه کم ندارند؛ همانگونه که میزان مدال های پارالمپیک ما بیشتر از مدال های المپیکمان است؛ پس چرا نباید از ۱۰ تا ۱۵ درصد قدرتمان استفاده کنیم؟

وی افزود: میانگین جمعیت معلولان مشهد برابر با نسبت جهانی است. اما اگر ما معلولان را در شهر نمی بینیم، به خاطر این است که مشهد آماده حضور این افراد نیست.

ارجائی در ادامه گفت: شهر باید خود را برای استفاده از توانمندی این عزیزان اماده کند. تلاش مدیریت شهری این است که شهر مهربان و دسترس‌پذیر و قابل استفاده برای همه همسایه های امام رضا باشد.

وی ادامه داد: امروز ۸ پارک را برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی کردیم و تا پایان سال تمامی پارک ها برای افراد معلول مناسب سازی خواهد شد. فضای بازی این پارک ها برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده و این وسایل نیز توسط یکی از شرکت های دانش بنیان مشهدی، طراحی و ساخته شده است.

شهردار مشهد درباره مناسب سازی اتوبوس ها نیز افزود: از این تاریخ به بعد هر اتوبوسی که خریداری و یا نوسازی شود باید برای توان یابان نیز مناسب باشد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا