کهگیلویه و بویراحمد

هیچ کدام از کوهنوردان شیرازی دچار مصدومیت نشدند/ صعود بدون مجوز ممنوع!

زریر حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، در پی برف‌گرفتگی تعدادی از کوهنوردان در منطقه کوه خرمن دنا گفت: این کوهنوردان از باشگاه جمعی پارسیان شیراز هستند.

رئیس هیات کوهنوردی بویراحمد بیان کرد: طی تماس با آقای حیدری رئیس این باشگاه اعلام شد که این تیم ۷ نفره دارای مجوز و بیمه بودند و با هماهنگی هیات کوهنوردی فارس اعزام شدند اما ایراد کار آنها در اینجا بود که باید مجور هیات کوهنوردی فارس را به نظر هیات کوهنوردی دنا می‌رساندند.

وی بیان کرد: اگر هیات کوهنوردی دنا در جریان این مجوز و صعود قرار داشت با توجه به شرایط جوی اجازه صعود را نمی‌دادند.

این مسئول بیان کرد: طبق تماس آقای حیدری با این کوهنوردان هیچ‌گونه شکستی و مصدومیتی وجود ندارد در کمپ شرق‌مانی به سر می‌برند آذوقه و کیسه خواب در اختیار دارند که به محض اینکه هوا روشن شود اقدامات فرود توسط خود کوهنوردان انجام شود.

حسین‌زاده بیان کرد: هلال احمر آمادگی هرگونه امدادرسانی به کوهنوردان را دارد. هیات کوهنوردی بویراحمد دو تیم فنی زمستانه با تجهیزات لازم را سازماندهی کرده است و در صورت نیاز به ارتفاع یاد شده اعزام می‌شوند.

رئیس هیات کوهنوردی بویراحمد بیان کرد: به تمام کوهنوردان سراسر کشور توصیه می‌کنیم با توجه به شروع فصل سرما و بارش نزولات جوی و صعب‌العبور بودن مناطق بدون مجوز از هیات کوهنوردی استان و شهرستان به قلل استان صعود نکنند که هیات در قبال سوانح و حوادث احتمالی مسئولیتی ندارد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا