آذربایجان غربی

هیچ کمبودی در تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی علیرضا قربانی اظهار داشت: هیچ گونه کمبود یا مشکلی در تامین کود کشاورزی در استان وجود ندارد. و حدود ۱۰۰ نفر عامل فعال توزیع‌کننده کود در استان وجود دارد که کودهای یارانه‌ای با قیمتی کمتر نسبت به بازار آزاد را در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می‌دهند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اتمام فصل کشت پاییزه در استان، افزود: در حال حاضر ۶۰ هزار و ۸۵۰ تن از میزان سهمیه ۹۱ هزار تنی کود برای سال زراعی جاری تدارک و تامین و در بین کارگزاران استان توزیع شده است که شامل ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره ، ۴ هزار و ۸۰۰ تن کود فسفاته و ۳ هزار و ۵۵۰ تن کود پتاسه است.

این مسئول اضافه کرد: مقدار ۱۰هزار و ۲۰۰ تن نیز به عنوان ذخیره در انبارهای شرکت خدمات حمایتی استان آماده توزیع است که این روند ذخیره سازی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تن ، معادل ۲۷ درصد بیشتر بوده و استان با آمادگی بیشتری از نظر ذخیره استراتژیک به استقبال کشت های پائیزه و بهاره می رود.

وی با بیان اینکه وظیفه و رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش راندمان تولید و بالا بردن بهره وری در سطح کشور و استان است، اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌های مالی، ارزی و اجرایی به‌ویژه درگیری کشور با بیماری منحوس کرونا، طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، تامین و تدارک انواع نهاده‌های کشاورزی مطابق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی هدف گذاری و در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا