علمی و فناوری

واتساپ جریمه شد/ نقض حریم خصوصی کاربران

واتساپ جریمه شد/ نقض حریم خصوصی کاربران

کمیسیون حریم خصوصی داده‌ها در ایرلند رابطه‌ی پرتنشی با متا دارد و این شرکت را قبلاً صدهامیلیون یورو جریمه کرده است. حالا این کمیسیون در اظهارنظری می‌گوید که پیام‌رسان واتساپ به‌دلیل نقض قوانین حریم خصوصی موظف است ۵٫۵ میلیون یورو (معادل ۵٫۹۵ میلیون دلار) جریمه بدهد.

کمیسیون DPC به واتساپ گفته است تغییراتی در نحوه‌ی استفاده از داده‌های کاربران برای بهبود خدمت‌دهی اِعمال کند. این کمیسیون چند هفته پیش حکم مشابهی برای فیسبوک و اینستاگرام نیز صادر کرده بود. حکم این دو شبکه‌ی اجتماعی بر نمایش تبلیغات هدفمند از روی داده‌های شخصی تمرکز داشت.

به‌گزارش رویترز، واتساپ قصد دارد درخواست تجدیدنظر در حکم کمیسیون DPC را ثبت کند. سخن‌گوی این پیام‌رسان می‌گوید عملیات‌های کاری واتساپ ازلحاظ فنی و قانونی در سازگاری کامل با چهارچوب‌های اروپا است. کمیسیون DPC ایرلند، اصلی‌ترین نهاد رگولاتوری اتحادیه‌ی اروپا در صنعت فناوری‌، به واتساپ دستور داده است که در مدت ۶ ماه خودش را با قوانین تطبیق دهد.

DPC در سال ۲۰۲۱ جریمه‌ای ۲۲۵ میلیون یورویی برای واتساپ در نظر گرفت. آن جریمه به نقض قانون در سال ۲۰۱۸ ارتباط داشت. تابه‌امروز، این کمیسیون ۱٫۳ میلیارد یورو جریمه برای متا در نظر گرفته است و هم‌اکنون ۱۰ تحقیق دیگر نیز روی خدمات این شرکت انجام می‌دهد.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا