اخبار روز

واشنگتن‌پست: تایوان مقابل حملات هوایی چین بسیار آسیب‌پذیر است

واشنگتن‌پست: تایوان مقابل حملات هوایی چین بسیار آسیب‌پذیر است

 روزنامه واشنگتن پست با استناد بر مدارک فاش‌شده پنتاگون گزارش داد: این اسناد ارزیابی “نگران‌کننده‌ای” نسبت به آنچه که ایالات متحده پیشتر گزارش داده بود، ارائه می‌کند. آمریکا قبلا ادعا کرده بود که اگر پکن آماده حمله شود، تایوان توانایی دفاع از خود را دارد.

براساس این مدارک، مقامات پنتاگون دلایلی را ارائه می‌دهند که دفاع تایوان در مقابله با حملات هوایی چین را “بعید” دانسته‌اند.

آن‌ها همچنین به شک و گمانه‌زنی‌های خود مقامات تایوانی اشاره کرده‌اند که آیا سیستم‌های دفاع هوایی این جزیره قابلیت شناسایی دقیق پرتاب‌های موشکی را دارند یا خیر و  همچنین افزودند که به سختی بیش از نیمی از هواپیماهای تایوان “تماما مجهز” هستند.

از طرفی، افزایش سرعت عملیات‌های چین و همچنین استفاده این کشور از کشتی‌های غیرنظامی برای رزمایش‌های نظامی، توانایی آژانس‌های جاسوسی آمریکا را نسبت به شناسایی هواپیماها “تضعیف” می‌کند.

این ارزیابی پنتاگون نشان می‌دهد که نیروی هوایی چین “شانس بالاتری” برای کنترل زودهنگام آسمان‌ها دارد؛ استراتژی‌ای که به باور تایپه یک “حمله بالقوه” را تضمین می‌کند.

این مدارکی که به بیرون درز کرده‌اند، جزو اسناد فاش‌شده پنتاگون هستند که طی هفته گذشته به صورت اینترنتی منتشر شدند.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی یکی از مظنونان دخیل در انتشار اسناد نظامی آمریکا، اداره تحقیقات فدرال آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که یکی از کارکنان نظامی این کشور را بازداشت کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، این جوان ۲۱ ساله که «جک تشیرا» نام دارد، در بخش اطلاعاتی گارد ملی هوایی ماساچوست شاغل است. این مرد اسرار نظامی آمریکا را در یک گروه خصوصی در پیام‌رسان «دیسکورد/Discord» منتشر می‌کرده، گروهی که او شخصا مدیر آن بوده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا