خراسان رضوی

واقعه نهم دی نماد تجدید بیعت مردم با رهبری بود

به گزارش برگزیده های ایران از تربت حیدریه، علی‌اکبر کی‌پور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری تربت حیدریه در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی سال ۵۷ مردم تربت‌حیدریه و همچنین نهم دی ماه سال ۸۸ در جمع مردم این خطه گفت: در تقویم سیاسی نظام اسلامی ایران، خیزش مردم ایران در نهم دی ماه سال ۸۸، نماد تجدید بیعت با آرمانهای رهبری و همچنین اعلام پایان جریان فتنه در کشور بود.

وی افزود: دومین پیام این حماسه بزرگ ملی، پیروزی نظام اسلامی با تکیه بر بصیرت مردم بود.

کی پور خاطرنشان کرد: البته در تقویم سیاسی ایران، حماسه نهم دی علاوه بر منظر ملی از حیث منطقه‌ای نیز حایز اهمیت و این بدان خاطر است که در نهم دی سال ۵۷ مردم تربت‌حیدریه بر ایادی نطام سلطه در منطقه خود پیروز شدند.

وی تصریح کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند، انقلاب اسلامی ایران ۴۳ روز زودتر از دیگر نقاط کشور در این شهرستان به ثمر نشست. زمانی که انقلاب اسلامی نیازمند حمایت داشت، نخستین جرقه پیروزی انقلاب را زدند و ثابت کردند این انقلاب پیروز شدنی است.

کی پور افزود: بر این اساس بین حماسه نهم دی سال ۵۷ مردم تربت حیدریه و حماسه ملی مردم ایران در نهم دی سال ۸۸، چند وجه اشتراک وجود دارد که مهمترین آن تبعیت از امام زمان خودشان است. در هر دو قیام و حرمت مردم ایران به پا خواستند تا در دفاع از انقلاب اسلامی، بساط نظام سلطه را در هم شکنند.

وی گفت: در حرکت مردم تربت‌حیدریه کسانی که می‌خواستند در این خطه بت شوند، در هم شکسته شدند و در حرکت مردم ایران عیادی و بت‌های نظام سلطه و استکبار در هم شکسته شدند. هر دو حرکت پایانی بر دخالت و حاکمیت نظام استکبار و عوامل داخلی آنها و مبارزه نهایی با فتنه زمان بود.

سرپرست فرمانداری تربت حیدریه در بخش دیگری به بیان حماسه ملی نهم دی سال ۸۸ از زوایای مختلف داخلی و خارجی پرداخت و گفت: مقامهای آمریکا ادعا کرده بودند با کمک جنبش سبز، نظام اسلامی ایران را سرنگون خواهیم کرد و بر این اساس سازمان سیا دستور می‌دهد تویتر و فیسبوک در این راستا فعال شوند. همچنین در جریان فتنه سال ۸۸، کشورهای اروپایی ۷۰۰ اتاق فکر فعال تشکیل دادند و برای حمایت از جریان فتنه پا به میدان گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به نقش رهبری در معدوم سازی جریان فتنه، گفت: هر چند مقام معظم رهبری به پشتوانه حضور مردم در نهم دی سال ۸۸، پایان جریان برانداز فتنه را اعلام کردند، اما از آن زمان تاکنون فتنه‌ها و دسیسه‌های دیگری را شاهد بوده و هستیم که با اتکا به نیروی بصیرت مردم و رهبری هوشیارانه، در هم شکسته شده‌اند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا