قزوین

واقفان و خیران به حوزهٔ کسب‌وکار و کارآفرینی ورود کنند/ مشکل زمین‌های اوقافی کوهین در آستانهٔ حل شدن

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با مدیرکل، معاونان و رؤسای ادارات اوقاف استان قزوین، به منظور حل مشکلات زمین‌های وقفی استان که عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: وقف اقدامی شیرین در زندگی مردم است که متأسفانه به‌دلیل برخی سوءمدیریت‌ها و سوءتفاهم‌ها و عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع شاهد ایجاد مشکلاتی برای مردم در این حوزه هستیم.

وی افزود: یکی از بیشترین حجم درخواست‌ها در حوزهٔ پرونده‌های موجود در مسائل اوقاف است، لذا باید مشکلات به حداقل برسد تا مردم شیرینی وقف را حس کنند، باید حوزهٔ وقف به‌عنوان سنت حسنه به‌روز شده و با شفافیت برای مردم تشریح شود.

نمایندهٔ قزوین عنوان کرد: واقفان و خیران نیز با راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی و کسب و کار بر اساس نیازهای منطقه ورود کنند تا مردم شیرینی وقف را بچشند، این شیوه می‌تواند به محرومیت‌زدایی و کمک به محرومین کمک کند و در این زمینه مؤثر باشد.

محمدبیگی با اشاره به موضوع درمانگاه شهر بیدستان و پیگیری آن عنوان کرد: مشکل ما مجوزها و کمبود پزشک در استان و نبود پزشک پروانه‌دار برای فعال شدن درمانگاه بیدستان است، لذا لازم است تا با حضور متولیان این درمانگاه تفاهم نامه‌ای برای فعال شدن درمانگاه انجام شود.

این نمایندهٔ مجلس اظهار کرد: خرسندیم از این‌که در شهر کوهین ۶۴ سند دریافت شده و اراضی موقوفی این منطقه به‌طور کامل آزاد شده است. باید برای دیگر مناطق که در این خصوص مشکل دارند نیز توجه ویژه صورت بگیرد، ما نیز در سطح ملی از رئیس دستگاه قضا، وزیر دادگستری، مدیریت اوقاف کشور و در سطح استانی پیگیر این موضوع بوده و خواهیم بود.

حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف استان قزوین نیز در این نشست اعلام کرد: در روستاهایی که سهم موقوفات در آن کمتر از ۳ دانگ باشد آمادگی داریم «افراز، تفکیک و تبدیل به احسن» زمین‌ها را انجام دهیم و مردمی که صاحب آن‌ها هستند با کمترین پرداختی کارشناسی وضعیت املاک وقفی خود را تعیین تکلیف کنند، هم‌چنین جاهایی که سهم اوقاف بیش از سه دانگ است بخش تجاری و مسکونی آن را تبدیل به احسن کرده و اگر نشد بخشی را طرح می‌دهیم که اعیان متعلق به خودش باشد و در مقابل بخشی از عرصه را واگذار می‌کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا