قزوین

واکسن نزدن مصداق نقض حقوق عامه است/ با عدم رعایت پروتکل‌ها برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان قزوین گفت: بیش از دو سال است که کشور و به تبع آن استان درگیر شیوع ویروس کرونا است و در این شرایط حساس همه باید با روحیه همدلی و تعامل برای تامین نیازهای بخش درمان و بیماران اقدام کنند، تا مسائل و مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

وی افزود: تأمین نیازهای بخش درمان در دوران کرونا بسیار سنگین و سخت بود و خوشبختانه با اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه و مشارکت خیرین زمینهٔ دستگیری از نیازمندان بخوبی مهیا شد و این روند باید تداوم یابد و نباید فراموش کنیم، که ویروس کرونا با همه سختی‌ها توانست روحیه همدلی و دستگیری از هم‌نوعان را تقویت کرده و خیرین را وارد مشارکت کند و این فرهنگ بایستی در جامعه زنده نگه داشته شود.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: ویروس کرونا بسیار هوشمند است و نوع رفتار ما در رعایت پروتکل‌ها موجب کم و زیاد شدن آن در جامعه می‌شود، لذا همه بایستی رعایت پروتکل‌ها در اماکن عمومی بویژه دستگاه‌ها و نهادها را جدی بگیرند، تا خدایی ناکرده وارد پیک جدید این بیماری نشویم.

این مقام قضایی استان همچنین تصریح کرد: رفع محدودیت‌ها به این معنا نیست که مردم فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها را رعایت نکنند و نادیده بگیرند. لذا تأکید ما بر این است اگر افرادی با عادی‌انگاری، پروتکل‌ها را رعایت نکنند، حتما باید با آن‌ها برخورد شود.

قاسمی تأکید کرد: قوانین ستاد مقابله با کرونا در حوزهٔ واکسیناسیون باید ضمانت اجرایی قوی داشته باشد و بویژه کارمندان و افرادی که واکسن نزده‌اند و سلامت دیگران را به خطر می‌اندازند، باید از برخی خدمات عمومی و اجتماعی محروم شوند تا شاهد گسترش ویروس نباشیم.

وی یادآور شد: واکسن نزدن در واقع نوعی نقض حقوق عمومی است و اگر فردی واکسن بزند یا نزد، صرفاً متوجه خود فرد نیست و به‌منظور پیش‌بینی اقدمات پیشگیرانه در راستای صیانت از حقوق عامه، باید تدابیری اتخاذ شود، تا این افراد هم مجبور به حضور در طرح ملی واکسیناسیون ضد کرونا شوند.
این مقام مسئول اذعان داشت: به هر حال دستگاه قضایی در چارچوب وظایف خود نسبت به تضییع حقوق عامه و شهروندی حساس است و یکی از مصادیق نقض حقوق عامه هم عدم تزریق واکسن از سوی برخی افراد است که می‌تواند تبعات سنگین جانی برای سایر شهروندان داشته باشد.

محمد قاسمی از فراهم نبودن زیرساخت‌های درمانی در استان قزوین انتقاد کرد و گفت: به خاطر کمبود زیرساخت‌ها باید خیران بیشتر به کمک شبکه بهداشت و درمان بیایند و البته خیران باید در حوزه کمک مؤمنانه همچنان فعال بمانند تا آثار اقتصادی کرونا کمتر به محرومان و نیازمندان آسیب بزند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط همه اقشار و اصناف همچنان ضروری است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای عمومی هم جزو مصادیق حفظ و احیای حقوق عامه است و به همین خاطر باید با تشدید نظارت‌ دستگاه‌های متولی این شیوه‌نامه‌ها همچنان با قوت اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، باید اصنافی که این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، مورد تشویق قرار گیرند و صنوفی هم که نسبت به رعایت دستور‌العمل‌ها غافل شده و نسبت به مصوبات ستاد کرونا بی‌توجه هستند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا