لرستان

واکسیناسیون بیش از ۹۶ درصد فرهنگیان لرستان/ ۲ هزار و ۳۳۹ مدرسه مجوز بازگشایی گرفته‌اند

سید عیسی سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد با بیان اینکه بین سلامت و آموزش دوگانگی وجود ندارد، اظهار داشت:  باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا آرام آرام  به سمت آموزش‌های حضوری برویم چرا که اصل بر آموزش حضوری است.

وی افزود: از سوی آموزش و پرورش صد در صد مجازی نداریم اما زمان حضور نیز مانند قبل از کرونا نیست و باید منعطف باشد و در اختیار مدرسه است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان در رابطه با آمار مدارس بازگشایی شده بیان کرد: ۲۵۰ مدرسه متوسطه دوم  و حدود ۴۰۰ مدرسه متوسطه که از این تعداد ۲۵۰ روستایی و ۱۵۰ شهری است، بازگشایی شده است.

وی گفت: از مدارس  ابتدایی تا کنون ۲ هزار و ۳۳۹ مدرسه مجوز بازگشایی گرفته‌اند که بخش اعظمی از آنها حدود هزار  و ۷۰۰ مدرسه روستایی است که کلاس‌ها  حدود ۵ نفره هستند.

سهرابی خاطر نشان کرد: ۹۶ و نیم درصد فرهنگیان استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و دانش‌آموزان نیز حدود ۸۷ درصد دُز اول و ۵۸ درصد دُز دوم را زده‌اند،از ۱۴۸ هزار  دانش‌آموز ۱۳۰ هزار دُز اول را زده‌اند. 

وی گفت: واکسینه شدن دانش‌آموزان به پوشش حداکثری واکسیناسیون کمک کرده و هم اطمینان خاطری برای خانواده‌ها نیز به وجود می‌آید.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: مهمترین نکته در مورد بازگشایی مدارس تهویه هوا و  رعایت فاصله اجتماعی است که انجام می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا