آذربایجان غربی

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی تعداد فوتی‌ها را کاهش داد

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در استان اظهارداشت: استان آذربایجان‌غربی به دلیل همسایگی با چهار کشور به ویژه کشور عراق و ترددهای غیررسمی خانوادگی بین کشورها منجر به وضعیت قرمز استان شده است.

وی افزود: با توجه به کشاورزی بودن استان و فصل برداشت محصول انگور کارگران فصلی با اقامت در محیط‌های بسته و مشترک دلیل دیگر قرمز شدن وضعیت استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار سه هفته گذشته عنوان کرد: روند صعودی بیماران سرپایی از ۲هزار و ۶۱۵ بیمار در سه هفته گذشته و یک هزار و ۶۱۶ بیمار در ۲هفته قبل و ۲هزار و ۵۸۲ بیمار در هفته جاری به منزله یک هشدار است.

آقازاده اضافه کرد: آمار بیماران بستری نزولی است و به ترتیب از یک هزار و ۷۵۹بیمار در سه هفته گذشته  به یک‌هزار و ۶۱۶ بیمار در هفته گذشته و یک‌هزار و ۴۰۷ بیمار در هفته جاری رسیده است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان با تست مثبت و سیر نزولی آن‌ها، گفت: شهرستان‌های جنوبی استان چون سردشت، پیرانشهر و بوکان به علت عادی انگاری، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همسایگی با کشورهای دیگر مانند استان‌های کردستان و کرمانشاه در وضعیت قرمز هستند و طی جلسات کارشناسی‌که با فرمانداری و مسئولین شبکه برگزار شد با توجه به پایین بودن آمار واکسیناسیون در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت و اشنویه تصمیم بر واکسیناسیون خانه به خانه، غربالگری و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج گرفته شد.

 آقازاده با ابراز امیدواری در خصوص کنترل روند بیماری در استان، بیان کرد: با مداخلات انجام شده شهرستان مهاباد از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شد ولی اشنویه و سه شهرستان دیگر همچنان قرمز هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عدم رعایت اصول بهداشتی و عادی انگاری بیشتر در شهرستانهای جنوبی استان اشاره کرد و گفت: با تداوم محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان خواهیم توانست بر این بیماری فایق آییم.

 آقازاده درخصوص واکسیناسیون انجام شده در استان، خاطرنشان کرد: ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن و ۵۱ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند که این آمار دز دوم با واکسینه کردن ۶۰ هزار نفر در روز به ۷۸ درصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم دانشگاه علوم پزشکی استان از توانایی انجام واکسیناسیون تا ۱۰۰ هزار نفر برخوردار است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا