سلامت

واکسیناسیون ٩٠ درصد معلمان و محصلان نگرانی برای سال تحصیلی نمی‌گذارد

به گزارش برگزیده های ایران، محمد دستورانی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی و سیزدهم آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی افزود: ١٩ ماه دانش آموزان به خاطر کرونا آسیبهای جسمی، روحی و درسی زیادی دیدند و آعاز سال تحصیلی به صورت حضوری ضرورت نظام تعلیم و تربیت است. 

وی با اشاره به اینکه ٣٣٣ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری استان سمنان از ابتدای مهر فعال شد و عمده کلاس ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برقرار است، تاکید کرد: از ١۵ آبان کلاس‌های دوره متوسطه دوم در پایه های نهم، دهم و دوازدهم برقرار می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش مجازی در بهترین حالت ٣٠ درصد مفید خواهد بود و آموزش حضوری آموزشی کامل محسوب می شود زیرا ارتباط بین آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده ضرورت دارد. 

وی ادامه داد: از یکم آذر کلیه کلاس‌های دوره متوسطه اول در پایه های هفتم، هشتم و نهم آغاز می شود که نیاز به همراهی اولیا و خانواده ها دارد. 

دستورانی بیان کرد: شیوه نامه های بهداشتی مدارس استان سمنان در شرایط سخت‌گیرانه اجرایی می شود و کارشناسان مراکز بهداشت و آموزش و پرورش نظارت های لازم در این زمینه را در دستور کار دارند. 

وی گفت: یکهزار بازدید تاکنون توسط کمیته مشترک مراکز بهداشت و آموزش و پرورش انجام شد و این بازدیدها به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان ادامه دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: حساب مدارس با سرانه بهداشتی شارژ شده است تا مدیران مدارس کمبود اعتباری برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نداشته باشند. 

وی یادآور شد: برای دوران ابتدایی به زودی برنامه‌ریزی می شود و به گونه ای برنامه‌ریزی شد تا دانش‌آموزان پایه های اول در هفته یکی دو روز در مدارس حاضر شوند تا با محیط مدرسه و معلم خود آشنا شوند. 

وی با اشاره به مناسبت های آبان مانند سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و هفته بسیج دانش آموزی گفت: سال ١٣۴٢ امام راحل فرمودند یاران من در گهواره هستند و آنها همان هایی بودند که انقلاب سال ١٣۵٧ را رقم زدند و در دوران دفاع مقدس نیز حضور افتخارآفرین داشتند. 

دستورانی با اشاره به رشادت شهید حسین فهمیده به همراه دانش آموزان شهید در سال ١٣۵٩ گفت: شهید فهمیده پیش از حرکت بزرگ خود، همرزم زخمی خود را به جای امن رساند و با دیدن هجوم تانک، با نازنجک خود را به زیر تانک انداخت. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: شعار هفته امسال بسیج «دانش آموز نوجوان انقلابی، پیشگام گام دوم انقلاب» است و برنامه های هفته بسیج امسال در استان سمنان مبتنی بر سند تحول بنیادین و سند گام دوم انفلاب خواهد بود. 

دستورانی ادامه داد: هویت اسلامی ایرانی جوان ایرانی، ما می توانیم و کیفیت، از مبانی و بندهای برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است و برنامه ها با کمک سپاه قائم(عج) استان سمنان از فردا به صورت مجازی در برنامه شاد و به صورت حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می شود. 

وی اضافه کرد: عطرافشانی مزار شهدا، مسابقات علمی و فرهنگی، لیگ علمی پایا، و پویش خرید نوشت‌افزار ایرانی از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی امسال در استان سمنان است. 

دستورانی یادآور شد: چهارشنبه هفته آینده در تمام مدارس استان سمنان زنگ استکبارستیزی نواخته می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نهادینه‌سازی تربیت انقلابی، دینی و هویت اسلامی ایرانی و سبک زندگی در نهاد تعلیم و تربیت استان سمنان از اهداف برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی است. 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا