اردبیل

واکسیناسیون کامل ۳۷۵ هزار اردبیلی تا ۲۵ مهرماه

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۸۱ نفر رسیده که نسبت به دیروز کاهش ۴ موردی داشته و از این تعداد ۵۲ بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۱۰۲ بیمار نیز تحت نظر هستند.

۳۰ بستری و ۴ فوتی جدید در شبانه‌روز گذشته

بنا بر آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته ۳۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه ۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باختند.

طی همین مدت خوشبختانه ۳۰ بیمار مبتلا به بیماری کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و نمین در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان‌های کوثر، سرعین، بیله‌سوار، اصلاندوز، نیر و گرمی در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

تزریق بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار دُز واکسن

تاکنون یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۱ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۷۸۶ هزار و ۳۹۸ دُز مربوط به نوبت اول و ۳۷۵ هزار و ۳۰۳ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

بر اساس اعلام بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، همه افراد بالای ۱۲ سال باید نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند و تاکنون بالای ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسینه شده‌اند.

به گفته وی هر چند تعداد مراجعین سرپایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به یک پنجم کاهش یافته است اما در پیک ششم انتشار ویروس به صورت گسترده پیش‌بینی شده و دامن کودکان و نوجوانان را نیز خواهد گرفت.

با توجه به این‌که تزریق فقط یک دُز واکسن کرونا در بدن ایمنی ایجاد نمی‌کند، لازم است تمام افرادی که دُز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند در زمان تعیین‌شده برای تزریق واکسن مراجعه نمایند تا به‌صورت کامل واکسینه شوند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا