Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
واکسیناسیون ۹۹ درصد دانش آموزان گیلانی/ همچنان در صدریم - خبرگزاری برگزیده های ایران
گیلان

واکسیناسیون ۹۹ درصد دانش آموزان گیلانی/ همچنان در صدریم

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، ارسلان سالاری صبح امروز در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت واکسیناسیون کرونا در استان در سالن اجلاس حوزه ریاست ضمن تقدیر از فعالان اجرای این سند ملی ازجمله کادر بهداشت و بسیج، اظهار کرد: باید از همه توان برای پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در استان بهره گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه واکسیناسیون در گیلان وضعیت مطلوبی دارد، افزود: گیلان با ۷۶ درصد پوشش در نوبت اول کل جمعیت و همچنین با ۸۸ درصد پوشش نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال به بالا رتبه نخست واکسیناسیون کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی بر ضرورت تسریع واکسیناسیون کرونا در گیلان تأکید کرد و گفت: سرعت واکسیناسیون کرونا در اغلب شهرستان‌های استان از متوسط کشوری بالاتر است و باید در مابقی شهرستان‌ها نیز اقدامات عاجلی صورت بگیرد.

 سالاری با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در گیلان، گفت: حدود ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان دز نخست و بیش از ۶۵ درصد همین جمعیت هر دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر نظام شبکه، پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد در گیلان، گفت: خوشبختانه همه زیرساخت‌های لازم ازجمله خانه‌های بهداشت در سراسر استان مهیا بوده و باید از این ظرفیت‌ها در تسریع واکسیناسیون عمومی علیه کرونا مدبرانه بهره گرفت.

سالاری با اشاره به اینکه در سطح تمام خانه‌های بهداشت باید واکسن کرونا توزیع شود، بیان کرد: پزشکان و بهورزان مسؤول واکسیناسیون کرونا در خانه‌های بهداشت هستند و می‌بایست از ظرفیت دانشجویان و داوطلبین نیز در این امر مهم بهره گرفت.

وی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس در استان گیلان و لزوم واکسینه کردن این گروه در اهمیت، گفت: ۹۹ درصد دانش آموزان گیلانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند‌ که حکایت از اعتماد خانواده‌ها به نظام واکسیناسیون و طرد شدن کامل واکسن هراسی در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر استمرار واکسیناسیون کرونا کارمندان دولت تأکید کرد و افزود: تمامی کارمندان دولتی و دستگاه‌های عمومی مکلف به تزریق واکسن هستند.

سالاری بر لزوم یادآوری دز دوم واکسن کرونا تأکید کرد و افزود: باید با ردیابی، برقراری تماس و ارسال پیامک زمان تزریق دز دوم واکسن را به افرادی که به هر دلیلی جامانده‌اند، یادآوری کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا