خراسان شمالی

واکسیناسیون ۸۷ درصدی در خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز فیض الله برزگر، رئیس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام واکسینه شدن ۸۷ درصد  ازجمعیت استان، اظهار کرد: میانگین کشوری واکسیناسیون در کشور ۸۳ درصد جامعه هدف است و استان از این نظر بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان این که ۶۸ درصد از جمعیت واکسینه شده دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند، ابراز کرد: این رقم در کشور ۶۵ درصد جمعیت واکسینه شده را تشکیل می دهد.

رئیس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که واکسیناسیون گسترده و بدون هیچ مشکلی در تمام مراکز واکسیناسیون انجام می شود، ادامه داد: ۸۷.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول و ۶۹ درصد آن ها نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: کل جمعیت هدف واکسینه شده استان ۶۶ درصد است که برابر با میانگین کشوری است.

برزگر با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزی ادامه داد: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۹۱ درصد دوز اول واکسن و ۶۳ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کرده اند. که در این گروه سنی نیز میانگین استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی منجر به ایجاد ایمنی عمومی نسبت به بیماری کرونا در جامعه می شود بنابراین توصیه می کنیم افرادی که هنوز واکسینه نشده اند و افرادی که نوبت دوم واکسن آن ها فرارسیده است، برای واکسیناسیون بیماری کرونا و دریافت دوز دوم به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا