کرمانشاه

واکسینه‌شده‌ها ماسک‌ها را برندارید/ هنوز به ایمنی جمعی نرسیده‌ایم

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به ادامه روند واکسیناسیون عمومی برای جمعیت بالای ۱۲ سال در استان، متأسفانه تعدادی هنوز برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مهمترین راه برای کنترل و پیشگیری از بروز بیماری کرونا واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی جمعی در مردم است، بنابراین باید همه افرادی ۱۲ ساله برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: تعدادی نوبت اول را تزریق می‌کنند، اما نوبت دوم را تزریق نمی‌کنند باید توجه داشته باشند با یک نوبت تزریق واکسن ایمنی در بدن ایجاد نمی‌شود باید حتما دو نوبت واکسن تزریق شود و ۲ تا ۳ هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایمنی در بدن افراد ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ۸۵ درصد جامعه هدف دو نوبت واکسن را تزریق نکرده باشند به ایمنی نرسیده‌ایم، بنابراین از آنجا که واکسیناسیون عمومی هنوز به درصد قابل قبول نرسیده رعایت پروتکل‌ها در استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات باید ادامه داشته باشند.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: افرادی هستند با تزریق یک نوبت واکسن، ماسک را بر می‌دارند و مبتلا به بیماری می‌شوند و شایعه می‌کنند به علت تزریق واکسن مبتلا شده در صورتی که این مسئله کاملا غلط است و به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا