اخبار روز

واکنش‌های جالب در فضای مجازی به خبر روز گذشته برگزیده های ایران درباره توماج صالحی

واکنش‌های جالب در فضای مجازی به خبر روز گذشته برگزیده های ایران درباره توماج صالحی

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، روز گذشته برگزیده های ایران در خبری اعلام کرد که حکم اعدام توماج صالحی خواننده زیرزمینی که آبان‌ماه سال گذشته در حال فرار از کشور بازداشت شده بود، به‌دلیل همکاری به حبس تغییر یافته است.

ساعاتی بعد وکیل توماج صالحی در اظهاراتی شتاب‌زده در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها مدعی شد که پرونده هنوز در جریان است و به مرحله انشاء رای نرسیده است.

حکم اعدام توماج صالحی به حبس تقلیل داده شد

 

سومین جلسه دادگاه آقای توماج صالحی همان‌طور که پیش از این اعلام شده برگزار و ختم دادرسی نیز بر اساس گفته وکیل وی اعلام شده بود. براساس قانون، دادگاه باید طی مهلت قانونی رای پرونده را صادر کند که خبر قطعی خبرنگار برگزیده های ایران همان‌طور که در خبر قبلی اعلام شد حاکی از این است که توماج صالحی به حبس محکوم شده است.

نکته قابل توجه و مغفول مانده توسط برخی افراد این است که توماج صالحی بر اساس محتویات پرونده و کیفرخواست صادره باید به اعدام محکوم می‌شد اما به دلیل همکاری با دادگاه در سیر دادرسی، با تخفیف به حبس محکوم شده است.

جدا از اصل خبر که حکم تخفیف مجازات وی بود، واکنش‌های جالبی در رسانه‌ها و فضای مجازی به این خبر نشان داده شد؛ برخی کاربران فضای مجازی همکاری وی را دستمایه طنز قرار دادند و به سکانسی از سریال هیولا ساخته مهران مدیری اشاره کردند که شخصیت هوشمند کامروا(با بازی نیما شعبانی‌نژاد) در حال اعتراف کردن است.

توماج صالحی , توماج صالحی , توماج صالحی ,

تعدادی از کانال‌ها نیز با صفحه لغت‌نامه دهخدا در اینترنت، معنای توماج را به بسیار اعتراف‌کننده تغییر دادند! 

توماج صالحی ,

برخی کاربران نیز به اظهارات شتاب‌زده‌ی وکیل توماج اشاره کردند که مدعی تکذیب خبر برگزیده های ایران شده بود و به نحوی موضع‌گیری کرده بود که گویا از تخفیف مجازات وی و بخشش اعدام ناراحت است!

توماج صالحی ,

ماجرای کفالت سیاسی هم احتمالا در خاطر خوانندگان باشد. زمانی که نمایندگان پارلمان‌های اروپایی و آمریکا تحت عناوینی همچون کفیل سیاسی، مادر خوانده و پدرخوانده سیاسی به حمایت از اغتشاش‌گران می‌پرداختند و بعد از چندی به فراموشی سپرده شد. عنوانی که هیچ نوع بار حقوقی نداشت و حتی قدرت اجرایی هم نداشت که برای مثال بخواهند برای متهم وکیل بگیرند یا پشتیبانی مالی از وی کنند. 

روز گذشته بعد از انتشار خبر برگزیده های ایران، ناگهان سر و کله «یی‌وان ری» نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج پیدا شد و درباره همکاری وی با مسئولان پرونده در توئیتی نوشت: ما توماج را می‌شناسیم و می‌دانیم که او هرگز چنین کاری نمی‌کند!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، توماج صالحی خواننده زیرزمینی جزو تبلیغ‌‌کنندگان وسیع خشونت در اغتشاشات ۱۴۰۱ بود که آبان‌ماه سال گذشته در حال فرار از کشور دستگیر شد. وی از خوانندگان زیرزمینی رپ و ساکن شاهین‌شهر بود که مضامین بسیاری از کارهای او را اهانت و خشونت تشکیل می‌داد.

توماج صالحی در شهریور ۱۴۰۰ نیز برای مدتی در بازداشت به‌سر برد.

او در اغتشاشات سال گذشته در صفحه توئیتر خود به تبلیغ خشونت و درگیری با نیروهای مسلح و ساخت کوکتل مولوتف می‌پرداخت و اخبار جعلی منتشر می‌کرد. صالحی همچنین با انتشار فراخوان‌های مختلف برای شهرهای کشور در تبلیغ اغتشاشات نقش داشت.

این خواننده زیرزمینی حتی حادثه تروریستی شاهچراغ را که گروهک داعش مسئولیت آن را به‌عهده گرفت، متوجه نظام کرده بود و در شهر محل زندگی‌اش شاهین‌شهر نیز برای برپایی تجمع با فراخوان دادن و اعلام مکان تجمع تلاش می‌کرد.

وی همچنین در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۳ به‌دلیل اخلال در نظم عمومی و روابط نامشروع دستگیر شده بود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا