اخبار روز

واکنشی دیگر از کاخ سفید درباره پهلو گرفتن ناوهای ایرانی در برزیل

واکنشی دیگر از کاخ سفید درباره پهلو گرفتن ناوهای ایرانی در برزیل

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود به سوالاتی پیرامون پهلو گرفتن ناوهای میروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانی در سواحل برزیل پاسخ داد.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، ژان پی‌یر در این‌باره اظهار داشت: این سوال چندین بار در نشست‌های خبری پرسیده شده است و تقریباً هر بار پاسخ مشخصی داده‌ایم. ببینید، برزیل یک کشور مستقل است. آنها درباره نحوه تعامل با هر کشوری، از جمله با ایران خودشان تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه به اتهام پراکنی علیه کشورمان پرداخت و گفت: اما به طور گسترده‌تر، این کشتی‌ها تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند و برای تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شده‌اند. ما به کشورهای مربوطه اعلام کرده‌ایم که این کشتی‌ها در هیچ کجا اجازه پهلو گرفتن ندارند.

این مقام کاخ سفید با تکرار ادعاهای مداخله‌جویانه درخصوص ناآرامی‌های چندی پیش در کشور و ادعای واهی حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ با اوکراین، میزبانی از کشتی‌های نیروی دریایی ایران را کاری اشتباه دانست.

وی در عین حال بار دیگر خاطر شان کرد: اما همان‌طور که می‌دانید، برزیل یک کشور مستقل است و آن‌ها مجاز به تصمیم‌گیری درباره نحوه تعامل با کشوری دیگر هستند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا