اخبار روز

واکنش رافائل گروسی به هشدار مدودف درباره جنگ هسته‌ای

واکنش رافائل گروسی به هشدار مدودف درباره جنگ هسته‌ای

به نقل از تاس، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ میان اوکراین و روسیه هشدار داد.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز جمعه در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز ابراز امیدواری کرد که از سلاح های هسته ای در درگیری در اوکراین استفاده نشود.

مدیر کل آژانس بین المللی اتمی در خصوص اظهارات اخیر «دیمیتری مدودف» نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در خصوص تلاش غرب برای توسل به سلاح اتمی در جنگ اوکراین، گفت که در یک جنگ هسته‌ای هرگز نمی‌توان برنده شد و هرگز نباید وارد آن شد.

گروسی متذکر شد: من اظهارات مقامات عالی هیچ کشوری را قضاوت نمی‌کنم. به طور قطع امیدوارم در این درگیری هیچ استفاده هسته‌ای رخ ندهد.

پیش از این نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا ادعای تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای را رد و آن را «اتهامات توخالی و غیرمسئولانه» توصیف کرد و افزود که «هیچکس در رهبری سیاسی و نظامی روسیه چنین سخنانی را نگفته است».

این دیپلمات ارشد روسیه با اشاره به اینکه آمریکا در عین حال از شرکای خود در ناتو سو استفاده می‌کند و آنها را به تأمین مالی رونق مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا مجبور می‌کند، واشنگتن و متحدانش را به راه اندازی جنگ ترکیبی همه جانبه علیه مسکو متهم کرد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا