سیاسی

واکنش سخنگوی دولت به خبر مخالفت رئیسی با طرح شفافیت

واکنش سخنگوی دولت به خبر مخالفت رئیسی با طرح شفافیت

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد، درباره مخالفت دولت با طرح شفافیت به برگزیده گفته بود: «بر اساس آنچه که من از گفته‌های رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام خواندم، آقای رئیسی با طرح شفافیت قوای سه‌گانه که طرحی نیم بند بوده نمایشی از شفافیت بود مخالفت کردند و به رهبری نامه نوشتند. معلوم است دولت سر همراهی با موضوع شفافیت ندارد در حالی که این طرح به حوزه دولت خیلی کم ورود پیدا کرده بود و همین را هم برنتابیدند.»

بنا به روایت ایسنا، علی بهادری جهرمی در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر مخالفت رئیس‌جمهوری با طرح شفافیت گفت: رئیس‌جمهوری از ابتدای شروع به کار خود بارها بر ضرورت مبارزه ساختاری و ریشه‌ای با فساد و ایجاد شفافیت در همه ارکان اجرایی تأکید کرده است.

>>>> بیشتر بخوانید؛ نوری قزلجه: غیرشفاف‌ترین تصمیمات در مجلس مدعیِ شفافیت گرفته شد /طرح شفافیت «نیم بند» و «نمایشی» بود

او یادآور شد: اراده مصمم دولت برای تحقق شفافیت با اقداماتی مانند صدور برخط مجوزهای کسب‌وکار، حذف امضاهای طلایی، انتشار عمومی صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و انتشار لیست بدهکاران بانکی، قابل‌ ارزیابی است که پیش از این در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است. از سوی رئیس‌جمهوری هم هیچ مخالفتی در این زمینه به مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نشده است.

۲۷۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا