سلامت

واکنش مردم به خبر آگهی فروش قلب؛ «می‌فروشم که جلوی زن و بچه‌ام شرمنده نباشم…»

واکنش مردم به خبر آگهی فروش قلب؛ «می‌فروشم که جلوی زن و بچه‌ام شرمنده نباشم…»

به گزارش برگزیده های ایران، شاید بر روی در و دیوارهای شهر آگهی فروش کلیه دیده باشید، آگهی فروشی که چندان دور از انتظار نیست، حداقل اگر از منظر دستورالعمل‌های اهدای عضو با مشکل روبه‌رو باشد اما از حیث علمی و پزشکی کاملا شدنی است، چراکه کلیه جزو اعضایی هست که از فرد زنده قابل برداشت و پیوند است؛ اما این عملیات برای قلب غیرممکن است، یعنی فرد زنده نمی‌تواند قلب خود را بفروشد یا اهدا کند مگر اینکه او دچار مرگ مغزی شده باشد، با این وجود در سطح شهر آگهی‌های فروش قلب دیده می‌شود.

واکنش مردم به خبر آگهی فروش قلب؛ «می‌فروشم که جلوی زن و بچه‌ام شرمنده نباشم...»

انتشار این آگاهی‌ها درحالی‌ست که نایب‌رئیس هیأت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان قبل‌تر در این باره به همشهری گفته بود: «سالانه شاید چند صد نفر به ما و وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند که به این شیوه از آن‌ها کلاهبرداری شده است.»

با این وجود کاربران برگزیده های ایران درباره آگهی فروش قلب نظراتی داشتند. مثلا کاربری که خودش را « سلطان » معرفی کرده در پیامی نوشته :« احتمالا میخواد بعد مرگش این مبلغ به خانوادش برسه شاید پیش زن وبچش شرمنده شده که داره قلبش رو میفروشه .ادم پیش زن و بچش شرمنده نشه .یاحق »

یا کسی که خودش را « حمید » معرفی کرده در واکنشی مشابه نوشته :« اگه مشتری خوبی گیرم بیاد منم قلبم میفروشم تا جلو زن وبچه هام شرمنده نباشم. »

اما کاربر دیگری در جواب به « سلطان » پاسخ داده :« فیلم هالیوودی زیاد نگاه نکن. سینمای فرانسه هم فیلم‌های خوبی داره! »

« پیمان » هم در واکنش به انتشار این آگهی و خطاب به مسئولان نوشته :« کلاه‌تان را بالاتر بگذارید.»، یکی از کاربران هم که خودش را « علی » معرفی کرده نوشته که :« غم‌انگیز، چه شد به ایران؟ »

یکی از کاربران به نام « امید » پرسیده که : «بعضی‌ها از هر خبری سو استفاده می‌کنند، چه ربطی به دولت داره؟ »

اما « علی » در واکنش به « امید » نوشته که:«این همه گرانی بیکاری که ادم مجبور به فروش بدنش بشه به کی ربط داره؟ »

کاربر دیگری که خودش را معرفی نکرده نوشته که« وقتی که فقر گسترده شیوع پیدا میکنه انواع و اقسام مشکلات ناشی از اون هم پشت بندش میاد! وقتی که هزینه ها پیشی بگیره از درامد یه عده ای مجبور میشن کلیه شون رو بفروشن! یه عده ممکنه حتی از جون خودشون رو بگذرن که مثلا خانواده و زن و بچه شون یه پولی گیرشون بیاد! ادم های زیادی شبانه تو سطح زباله دنبال غذا میگردن. کلا خیلی اتفاقات تلخی می افته که دلیلش دقیقا به مسولین کشور برمیگرده! وقتی قدرت خرید کاهش پیدا میکنه این مردم نیستند که مسول هستند! اون کسایی که اون بالا نشستن و تصمیم های اقتصادی کلان برای کشور و مردم میگیرن مسئول هستند! »

« سجاد » هم در واکنش مشابهی نوشته :«فشار مالی چه بر سمون اورده که زندگی سمی رو نمیتونیم تحمل کنیم؟»

شما می‌توانید نظرات بیشتر را اینجا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا