اخبار روز

واکنش پاکستان به عادی‌سازی روابط ایران و عربستان

واکنش پاکستان به عادی‌سازی روابط ایران و عربستان

به نقل از شبکه تلویزیونی سما، سید محمدعلی حسینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد و ریاض حسین پیرزاده، وزیر حقوق بشر پاکستان امروز (چهارشنبه) با یکدیگر دیدار کردند.

بنابر این گزارش، دو طرف در این دیدار بر عزم دو کشور برای بررسی زمینه‌های بیشتری از همکاری‌های دوجانبه و روابط اقتصادی میان تهران و اسلام‌آباد تاکید کردند.

این مقام بلندپایه پاکستانی در جریان این دیدار همچنین از خدمات اختصاصی سفیر برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بین ایران و پاکستان قدردانی کرد.

ریاض پیرزاده با اشاره به توافق اخیر میلن تهران و ریاض برای عادی سازی روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی، از آن استقبال و آن را مثبت ارزیابی کرد.

وی در این باره گفت: بهبود روابط (ایران و عربستان) گامی بزرگ به سوی صلح و ثبات در خلیج فارس خواهد بود و کل جامعه مسلمانان را نیز در یک مسیر قرار خواهد داد.

وزیر حقوق بشر پاکستان به‌علاوه از حمایت بی دریغ ایران از مردم جامو و کشمیر و فلسطین اشغالی که به گفته او قربانی نقض شدید حقوق بشر هستند، تمجید کرد.

سفیر ایران نیز از میزبانی و حمایت‌های گرمی که در مدت ماموریت خود در پاکستان داشته است، قدردانی کرد.

وی گفت که ایران در طول این مدت دو گذرگاه جدید در بلوچستان افتتاح کرد و حجم تجارت دوجانبه به دو میلیارد دلار رسیده است.

بنابر گزارش رسانه‌های پاکستانی، این دیدار خداحافظی سفیر ایران با وزیر حقوق بشر پاکستان ساعاتی پیش در اسلام آباد برگزار شد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا