Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
واکنش کارشناس داوری به دفاع از گل مارادونایی بازیکن هوادار/ مشکلات داوری ناشی از ضعف مدیریت است نه VAR - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار ورزشی

واکنش کارشناس داوری به دفاع از گل مارادونایی بازیکن هوادار/ مشکلات داوری ناشی از ضعف مدیریت است نه VAR

نوید مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران در مورد گل ماردونایی تیم هوادار به پرسپولیس که با دست زده شد، اظهار داشت: آن گل خطای هند بود اما صحنه بسیار سخت است. کمک داور که اصلاً نمی‌تواند آن صحنه را ببیند و با توجه به حضور چند بازیکن در محوطه جریمه تشخیص گلزنی با دست بسیار سخت بود و فقط یک دوربین این صحنه را شکار کرد.

وی در مورد اینکه اما برخی از مسئولان داوری از داور بازی دفاع کرده‌اند و گل را دست می‌دانند، عنوان کرد: مگر چنین چیزی ممکن است؟! خود بازیکن مصاحبه کرده و گفته گل را با دست زده است. اما واقعیت این است که اشتباهات تأثیرگذار داوران در هفته‌های اخیر ناشی از ضعف مدیریت در چندین سال تشکیلات داوری بوده است. نمی‌توان از داور به طور مطلق دفاع کرد زیرا سیگنال اشتباهی را به آنها می‌دهد. اینکه اگر شما اشتباه هم کنید از شما دفاع می‌شود. بهتر است کمیته داوران همیشه واقعیت را بگوید چون هم مردم و هواداران و هم تیم‌ها این حرف‌ها را بهتر قبول و بهتر درک می‌کنند.

این داور بین‌المللی اسبق فوتبال ایران در مورد شکایت متعدد تیم‌ها از داوران در پایان مسابقات گفت: تا حالا شکایتی از کدام داور به جایی رسیده است؟ قطعاً کمیته داوران خودشان عملکرد داوران را بررسی می‌کنند و داورانی که مرتکب اشتباهات تأثیرگذار شوند را محروم می‌کنند. هرچند معتقدم این محرومیت و خانه‌نشینی داوران هم کمکی به قضاوت بهتر داور در آینده نخواهد کرد. زیرا خانه نشینی داور فقط روحیه او را خراب‌تر می‌کند. واقعیت این است که هیچ داوری برای اشتباه قضاوت کردن وارد زمین نمی‌شود. داوران می‌خواهند بهترین عملکردشان را داشته باشند اما گاهی داوران هم مثل بازیکنان روز بدشان پیش می‌آید و مرتکب اشتباه تأثیرگذار می‌شوند.

مظفری در مورد اینکه اما در هفته‌های اخیر اشتباهات تأثیرگذار زیادی از داوران شاهد بوده‌ایم، عنوان کرد: شاید عملکرد و مدیریت ضعیف در ۷-۸ سال اخیر تشکیلات داوری نتیجه‌اش این شود. ما برای داوران‌مان در این هشت سال گذشته چه کرده‌ایم؟ بحث من فقط مسائل مالی نیست البته که مسائل مالی هم اهمیت دارد اما چه کارهایی برای کشف رشد استعداد انجام داده‌ایم؟ در زمانی مسعود مرادی‌ها، محسن ترکی‌ها، سعید مظفری‌زاده‌ها و … قضاوت می‌کردند که اصلاً بحث VAR مطرح نبود  اما آنها با عملکرد خوب‌شان در قضاوت باعث می‌شدند که فشار کمتری به جامعه داوری وارد شود اما ما استعدادها را رها کرده‌ایم و باید به داوران جوان میدان داد. دو سال است که فهرست داوران بین‌المللی ما از نفر اول تا هفتمش هیچ تغییری نداشته است. مگر می‌شود هیچکدام از این داوران بهتر یا بدتر نشده باشند؟ این فهرست سیگنال اشتباهی به داوران جوان می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ رؤسای سابق کمیته داوران بیشتر از آنکه به فکر آموزش، کشف رشد استعدادها و بهتر شدن شرایط داوری باشند فقط به فکر برگزاری کلاس داوری، برگزاری نظارت داوری و سفر بوده‌اند. رئیس کمیته داوران وقتی از تهران به تبریز و از تبریز به اصفهان و بندرعباس می‌رود تا بر بازی‌ها نظارت کند دیگر وقتی برای مدیریت ندارد که بخواهد تشکیلات داوری را در مسائلی مانند آموزش، استعدادیابی و … به خوبی اداره کند.

این داور بین‌المللی اسبق فوتبال ایران  با اشاره به اشکالاتی که ناظران داوری دارند، اظهار داشت: در بخش نظارت داوری وضعیت‌های جالبی را شاهدیم. برخی از ناظران داوری زمانی که من قضاوت می‌کردم ناظر داوری بودند و اکنون هم که من سال‌ها است از داوری بازنشسته شده‌ام آنها همچنان بر داوری نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا