سمنان

وجود آمار ناخوشایند از کم‌تحرکی دانشجویان کشور

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، رضا مهدی ظهر امروز در وبینار کشوری «آینده‌پژوهی ورزش» که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام هر برنامه‌ای آینده‌پژوهی یک اصل اساسی است و انجام امور بدون برنامه‌ریزی به سرانجام نخواهد رسید.

وی به بیان آمارها و نتایج مطالعات انجام‌شده قبل از کرونا و واقعیت‌های موجود در جامعه که دانشگاه فنی و حرفه‌ای را هم شامل می‌شود، اشاره کرد و گفت: متأسفانه آمارهای بسیار تأسف‌انگیزی مربوط به وضع کم‌تحرکی دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دختر در ایران وجود دارد و این واقعیت ناخوشایندی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: متأسفانه در جامعه ما به ورزش به‌عنوان یک برنامه سرگرمی تفریحی و دلبخواهی نگرش می‌شود؛ نه به‌عنوان یک رفتار واقعی و موردنیاز برای تغذیه روح و جسم درصورتی‌که ورزش یک واقعیت انکارناپذیر است.

مهدی بیان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که برای انجام هر کاری آینده‌پژوهی یکی از ارکان اصلی آن برنامه خواهد بود و ورزش نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی به مؤلفه‌های مختلف آینده‌پژوهی در ورزش ازجمله عامل جمعیت شناختی، عامل تکنولوژی، عامل فرهنگ و سبک زندگی مردم، عامل منابع مالی و اقتصادی و عامل زیست طبیعی و محیطی اشاره کرد و به تبیین و تشریح هر یک از این عوامل پرداخت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: مؤلفه‌های مختلف آینده‌پژوهی همه ما را متعهد می‌سازند که به تحرک جوانان و نسل آینده توجه خاصی داشته و در تمام جهات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … به نقش ورزش و اهمیت آن واقف باشیم.

ورزش؛ از اصلی‌ترین مؤلفه‌های شادابی جامعه

رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این وبینار کشوری گفت: ورزش یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های ایجاد شور و نشاط و شادابی در جامعه است که با نهادینه کردن آن بین عموم مردم، می‌توان به سمت قله‌های موفقیت در تمام زمینه‌ها پیش رفت.

وی با توجه به تأکیدات دین مبین اسلام نسبت به ورزش عنوان کرد: تأثیرات ورزش بر جسم و روح انسان بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در جوامع دانشگاهی بر سه اصل تحصیل، تهذیب و ورزش، گفت: تمامی دانشگاهیان موظف‌ هستند در این مسیر برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

نقدی افزود: ورزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روان دانشجویان، کارکنان و اساتید و نیز شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی، موجبات کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و پشتیبانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این حوزه بیش از گذشته کوشا باشیم و گامی در راستای پیشرفت ورزش به‌ویژه در بخش ورزش همگانی دانشجویان برداریم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا