اردبیل

وجود مرز، فرصتی اقتصادی برای استان اردبیل/ تسهیل تردد کامیون‌ها با نصب سیستم ایکس ری در گمرک بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و بررسی پروژه‌های عمرانی  شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: برای تقویت گمرک شهرستان بیله‌سوار و روستاهای مرزی نهایت سعی خود را خواهیم کرد و از مرزها به عنوان یک فرصت اقتصادی بهره‌مند می‌شویم.

وی با بیان اینکه نباید به مرزها نگاه امنیتی داشته باشیم، افزود: نگاه‌های تنگ‌نظرانه در منطقه به نفع مردم و استان نیست و رونق گمرک با نگاه باز و منطقی در توسعه اقتصادی منطقه مهم است.

تسهیل تردد کامیون‌ها با نصب سیستم ایکس ری در گمرک

استاندار اردبیل تصریح کرد: با نصب و راه‌اندازی سیستم ایکس ری، ورود و خروج کامیون‌ها تسریع و تسهیل می‌شود و بهره‌مندی شهرستان بیله‌سوار از مرزها رونق افتصادی و توسعه عمرانی را به دنبال دارد.

وی وجود گمرک در شهرستان بیله‌سوار را یکی از شاخص‌های راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری بر شمرد و ادامه داد: با بررسی‌های منطقی کارشناسان امر و ارزیابی شاخص‌های اساسی برای راه‌اندازی و جانمایی منطقه آزاد تجاری در آینده نزدیک، روند اجرایی این منطقه در استان آغاز می‌شود.

عاملی تاکید کرد: درب دفاتر فرمانداران و استاندار به روی مردم باز است و در دولت مردمی، مشکلات مردم را با جدیت و توان بیشتر پیگیری می‌کنیم و سایر مراجع نیز برای تسریع و رفع موانع، پای کار هستند.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بررسی، پیگیری و حل مشکلات مردم در شهرستان‌ها به صورت میدانی و جهادی حضور داشته باشند و در صورت وجود مشکل، درب استانداری به روی همه باز است.

کارگاه‌های عمرانی و راهسازی بیله‌سوار فعال است

استاندار اردبیل از فعال بودن کارگاه‌های عمرانی و راهسازی خبر داد و تشریح کرد: اجرای چهارخطه مسیر بیله‌سوار- گرمی به همت راه و شهرسازی جزء پروژه‌های اصلی شهرستان است که جابجایی تاسیسات برق، گاز و آب و موانع موجود تا شهریور ماه ۱۴۰۱ در طول ۷ کیلومتر تعیین تکلیف می‌شود و برای زیرسازی و آسفالت سه راهی صحرا تا بیله‌سوار بالغ بر۷۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده و حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای بقیه مسیر لارم است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۵ میلیارد تومان برای جابجایی تاسیسات و رفع معارض از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین می‌شود و پیش‌بینی می‌گردد عملیات اجرایی نیز تا پایان شهریور سال آینده به سرانجام برسد.

کمربندی بیله‌سوار تا پایان خرداد ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود

عاملی بیان کرد: کمربندی بیله‌سوار نیز با تامین اعتبار لازم تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی با عنوان اینکه ۵۷۰ کیلومتر راه روستایی و عشایری در منطقه وجود دارد، افزود: ۲۲۰ کیلومتر آسفالت شده و ۲۳ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت‌ریزی است و با تامین اعتبار لازم، راه‌های ارتباطی سایر روستاها و قشلاقات نیز زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مجتمع آبرسانی خروسلو در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف خواهد شد، تاکید کرد: تنش آبی در منطقه به جهت خشکسالی به یک بحث چالش برانگیز شده و برای حل تنش آبی، بسیج سازندگی  منطقه مغان و قشلاقات می‌تواند به کمک اداره آب و فاضلاب، در طرح انتقال و تامین منابع آب گام‌های مثبتی بر دارد.

وی از تامین زمین درمانگاه تامین اجتماعی در کمیسیون فنی خبر داد و تشریح کرد: تعداد پزشک متخصص در این شهرستان کم است و برای سال آینده اعتبار لازم برای ساخت خانه پزشک معین شود تا مشوقی برای استقرار و بیتوته پزشکان در منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، در این جلسه نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان بانک‌های عامل و تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حضور داشتند و پرونده ۸ واحد تولیدی بررسی و تعیین تکلیف شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا