مرکزی

وجود ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان مرکزی/۱۰۰ روستا اینترنت پرسرعت دارند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک علیرضا لطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدل تعرفه‌گذاری تلفن ثابت یکی از مسائل است که در دستور کار مخابرات قرار گرفته است.

وی افزود: علیرغم وجود تورم و بالا رفتن نرخ ارز‌ در چند سال اخیر اما تعرفه‌های خدمات تلفن ثابت بیش از ۱۸ سال است که تغییری نداشته و این آسیبی است که به زیرساخت‌ها خورده چراکه هزینه‌های نگه‌داری، بهسازی و… بالا است و قابل جبران نیست.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی با بیان اینکه بالا رفتن نرخ ارز باعث ناتوان شدن شرکت مخابرات در مدرنیزه کردن و بهسازی شده ادامه داد: تمام فعالیت‌ها و کسب و کارها در بستر مخابرات انجام می‌شود و عدم به‌روزرسانی و توسعه تجهیزات به دلایل ناتوانی مخابرات در تأمین هزینه‌ها باعث آسیب به توسعه فناوری کشور می‌شود.

لطفی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۱۳۰ هزار مشترک کارکردی ندارند اضافه کرد: کارکرد ۲۰ درصد مشترکین نیز صفر بوده است اما با توجه به تعهدی که داریم خدمات لازم را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: کارمزد بانک‌ها برای هر خط تلفن ۲۴۰۰ تومان است؛ با توجه به اینکه ۵۰ درصد خطوط ثابت استان کمتر از این رقم است بنابراین ترجیح داده شد که برای این مشترکین صورت‌حسابی صادر نشود.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی با بیان اینکه متوسط پرداختی خطوط در ماه ۶ هزار تومان به نسبت تمام مشترکین است گفت: در صورت وصول باید ۲۴۰۰ تومان به بانک‌ها پرداخت شود.

لطفی با بیان اینکه هزینه نگه‌داری ماهانه هر خط تلفن ثابت ۲۳ هزار تومان است ادامه داد: نرخ هر دقیقه مکالمه در خطوط ثابت ۴.۵ تومان است و در صورتی اتفاق میفتد که تعرفه مکالمه در موبایل ۶۲ تومان و ۱۵ برابر خطوط ثابت است و این یکی از دلایلی است که هزینه‌های نگهداری جبران نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی ۶۰۰ هزار خط تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۴۶ درصد، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک همراه اول با ضریب نفوذ ۹۵ درصد و ۱۵۰ هزار مشترک اینترنت نیز با ۳۳ درصد داریم.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از هزار روستا در استان ارتباط مخابراتی فعال دارند تصریح کرد: همچنین خدمات اینترنتی به ۲۵ درصد از روستاها نیز ارائه می‌شود.

لطفی بیان داشت: ۹۰۰ روستای استان تحت پوشش تلفن همراه و ۱۰۰ روستا نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

وی با اشاره به ایجاد کابل‌های فیبر نوری گفت: در ۳۶ منطقه در اراک کابل‌های فیبر نوری ایجاد شده همچنین در ۳ محله نیمور محلات تقویت شبکه صورت گرفته و ۵۰ کیلومتر فیبر نوری نیز در استان کشیده است که بنا داریم آن را به ۱۰۰ کیلومتر برسانیم.

به گفته وی مجموع بدهی مشترکین مخابرات منطقه مرکزی حدود ۳۰ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد مربوط به مشترکین خانگی و مابقی آن مربوط به ادارات، سازمان‌های خصوصی و دولتی و نهادها است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی با بیان اینکه به دلیل پایین بودن تعرفه‌های خطوط ثابت مخابرات و عدم توانایی شرکت در جبران هزینه‌ها پیشنهادی به شورای رقابت برای تغییر هزینه نگهداری خطوط ثابت داده است، اظهار کرد: در این طرح پیشنهاد شده تعرفه‌ها اضافه نشود و فقط هزینه‌ای بابت نگهداری خطوط از مشترکین اخذ شود و تعرفه تغییری نکند.

لطفی گفت: این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی پیگیری شده و هزینه نگه‌داری بسته به نوع کیفیت در مناطق مختلف باهم متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا