چهارمحال و بختیاری

وحدت، اسم رمز مقابله با فرقه‌های نوظهور/ کنگره بزرگداشت عالمان دینی سال آینده برگزار می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، جعفر مردانی، عصر امروز در جلسه هفتم شورای فرهنگ عمومی استان گفت: فرقه‌گرایی و گسترش آن در دو دهه اخیر از حربه‌های دشمن و ابزارهای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی و نفوذ در جوامع مذهبی است که در چنین شرایطی باید با ابزارهای موجود به جنگ دشمن برویم و حفظ وحدت بهترین راه مقابله در این جنگ نرم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: شورای امنیت کشور تشکیل کمیسیون ادیان، فرق و مذاهب را پیشنهاد داده و شرح وظایف و بندهای سری آن نیز ارسال شده که جلسات به طور منظم در استانداری با اعضای مشخص برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این استان یک دست شیعه است و اقوام ترک، لر و فارس در کنار هم متحد زندگی می‌کنند اما هر ساله دستورالعمل‌های مشخصی برای تشدید این وحدت به فرمانداری‌ها ارسال می‌شود.

مردانی بیان کرد: مشکلی در زمینه فرق و مذاهب نداریم اما از آنجایی که دانشجویان از استان‌های مختلف در این استان تحصیل می‌کنند ممکن است بحث‌هایی پیش آید که بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه گروه‌ها و فرق جدید از سمت صهیونیسم حمایت می‌شوند که مواردی از قبیل دراویش، شیطان پرستی و … در برخی از شهرستان‌ها دیده شده که حوزه‌های علمیه، روحانیون و طلاب باید در این زمینه به میدان بیایند.

مردانی در پایان گفت: برای برگزاری کنگره بزرگداشت مفاخر و عالمان دینی در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است تا با محوریت دانشگاه دولتی با اهداف مشخص از جمله مبارزه با همین ادیان نوظهور برپا شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا