آذربایجان غربی

وحدت ادیان در کشور از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، عصر امروز ۴ دی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در دیدار با خانواده شهید ساکو مجنونیانس از شهدای مسیحی بمناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام اظهار داشت: زندگی اقوام و ادیان در استان آذربایجان‌غربی مثال زدنی بوده و این وحدت بحدی است که این اقوام در مشکلات و نیازها یکدیگر را یاری می کنند.

امام‌جمعه ارومیه گفت: عید میلاد حضرت مسیح علیه‌السلام برای مسلمانان نیز عید است چرا که از نظر مسلمانان حضرت مسیح و تمام انبیاء الهی معصوم و برگزیده هستند، خداوند در قرآن کریم در مورد حضرت عیسی و نحوه ولادت ایشان آیات مفصلی نازل فرموده است و دین در نزد خداوند یکی بوده و تمام ادیان الهی معتقد به وحدانیت خداوند هستند.

وی افزود: وحدت و اتفاق ادیان در کشور از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و تمامی ادیان در انقلاب و جنگ تحمیلی سهیم هستند و فرزند شما نیز به عنوان ذخیره‌ای برای آخرت شما بوده و این عنایت خداوند برای شما است.

قریشی تصریح کرد: خیرین ادیان مختلف در ساخت و تجهیز مدارس و مساجد نقش بسیاری خوبی ایفا کرده‌اند، در روایات اسلامی آمده که وقتی فرزند شخصی در سنین کودکی از دنیا برود در قیامت منتظر والدین خود می‌ماند تا آن ها را نیز شفاعت کرده و با هم وارد بهشت می شود.

گفتنی است والدین شهید ساکو مجنونیانس از خیرین مدرسه ساز استان بوده و تاکنون در ساخت و تجهیز چندین مدرسه و مسجد در سطح استان مشارکت داشته اند.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا