هرمزگان

وحدت استراتژی جوامع اسلامی برای پیشرفت است/ دشمن همواره انسجام ما را هدف گرفته است

فریدون بهشتیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: وحدت به عنوان آنچه که همه باید به ریسمان آن چنگ زنند، یک توصیه الهی است که مهم‌ترین شاخصه در جامعه اسلامی برای نیل به سوی توسعه و پیشرفت به شمار می‌آید.

وی با بیان این که وحدت یک مسیر برای رسیدن به توفیق است، خاطرنشان کرد: هم در حوزه اجتماعی و فرهنگی و هم در حوزه سیاسی و اقتصادی، مفهوم وحدت قابل تسری و توسعه است و این مفهوم یک استراتژی برای تعالی جامعه اسلامی بشمار می‌رود.

این استاد دانشگاه به نقش بی بدیل حضرت رسول اکرم (ص) در همگرایی ملل مسلمان اشاره و خاطرنشان کرد: وجود خدای واحد، قبله مشترک، رسولی بی‌نظیر و دین و آیینی واحد میان ملل مسلمان از چنان عمق اشتراکی برخوردار است که هرگز نباید سایر مسائل را بر چنین اصولی اساسی مبنای اختلاف و جدایی قرار دهیم.

بهشتیان خاطرنشان کرد: دشمن بیشترین استفاده را از اختلاف میان مسلمانان می‌برد و اگر امروز در جهان اسلام شاهد وضعیتی واگرایانه از سوی برخی کشورهای اسلامی هستیم، بدلیل گرفتار شدن آنان به دامان بازی‌های سیاسی غرب برای دامن زدن به اختلافات است.

وی از مفهوم وحدت به عنوان استراتژی ملل مسلمان برای رشد و پیشرفت یاد کرد و بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نگاه به وحدت به عنوان یک استراتژی مستمر مطرح بوده و تداوم انقلاب و نظام ما نیز در گروی حفظ وحدت همه‌جانبه است.

این استاد دانشگاه‌های هرمزگان گفت: وجود نازنین رسول مکرم اسلام می‌تواند مبنای همه ملل برای انسجام و همگرایی باشد و سیره و روش آن پیامبر عظیم الشان در پیش روی ما قرار دارد و می‌توانیم به عنوان الگویی منحصربفرد به آن توجه داشته باشیم.

بهشتیان تصریح کرد: امنیت و اقتدار پایدار در یک کشور نیز مرهون وجود وحدت است و ما این وحدت و همدلی را در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه به عنوان توصیه‌ای به همه جامعه و مسؤولان شاهد بوده‌ایم و تبعیت از ولایت را باید در همه ابعاد جلوه‌گر سازیم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا